Menu

Articol

Au fost sau nu subevaluate utilajele SC Aquacaraș vândute de ANAF la licitație?

Măsura drastică luată de ANAF împotriva SC Aquacaraș SA poate afecta ireversibil activitatea operatorului județean de apă care și așa nu avea o dotare tehnică de invidiat. Vânzarea prin licitație a unor utilaje intervine într-un moment în care Consiliul Județean Caraș-Severin și Consiliul Local Reșița ajunseseră la o soluție comună, pentru a garanta eșalonarea creanței de 1,3 milioane de euro pe care ANAF o are asupra bunurilor societății.

Cu atât mai surprinzătoare este acțiunea ANAF cu cât, după cum mărturisește directorul executiv al Aquacaraș, Dan Petrescu, Finanțele nu a recuperat nici măcar 1% din datoria totală. „Dacă ne-ar fi acceptat eșalonarea creanței, ANAF ar fi câștigat, cu penalizări și dobânzi, dublu sumei de 1,3 milioane de euro, dar în condițiile date, recuperează prin aceste licitații 0,01%“, spunea directorul Aquacaraș.

Afirmația lui Dan Petrescu este susținută de lista cu prețul de evaluare întocmit în cazul bunurilor vândute de ANAF la a doua licitație, unde, atenție, prețul s-a diminuat, conform legii cu 25%. Potrivit unor informații din interiorul ANAF, un buldoexcavator marca Keymaco, an de fabricație 2000 a fost evaluat la 24.900 de lei. Facem precizarea că toate aceste prețuri sunt fără TVA.

Autoutilitară  marca AB – 27.620 de lei

Autoutilitară ARO – 5.900 lei

Autospecială, marca Roman – 9.300 lei

Autospecializată, vidanjă – 8.300 lei

Motocompresor MC 5 – 2.200 lei

Remorcă, marca Rema 7.200 lei

Tractor rutier, UTB – 2.700 lei

Autoutilitară Citroen, model Jumper, an de fabricație 2008 – 18.200 lei

Autoturism Matiz, caroserie Nerlină, 2005 – 1.650 lei

Dacia model 1310, 2003 – 670 lei, Autoturism Matiz, 2005 – 500 de lei

Autoturism Matiz, furgon, 2005, 1.180 lei

Autoturism Skoda Superb Ambition, model 2008 – 32.800 lei

Sunt doar câteva exemple care ar putea ridica semne de întrebare în privința evaluării lor și a nerăbdării de care a dat dovadă ANAF în a-și recupera datoria. În condițiile date, cu garanții venite din partea a două instituții administrative ale statului, Consiliul județean și Consiliul Local Reșița, devine suspectă graba cu care s-a trecut la executarea debitoarei. Extrapolând, avem de-a faca nu atât cu o acțiune îndreptată împotriva unuia dintre cei mai mari angajatori ai județului, cu plata impozitelor la zi, cât mai ales cu un atac la securitatea locuitorilor din cele opt orașe ale județului. Vânzarea prin licitație a acelor utilaje de strictă necesitate, pune Aquacaraș într-o situație imposibilă.

Având în vedere toate acestea, ar fi bine ca organele îndrituite ale statului să se sesizeze asupra acestor aspecte care au dus operatorul județean de apă în faza de rămâne fără obiectul muncii.

Powered by Jasper Roberts - Blog