Menu

Articol

Pentru rezolvarea problemelor deșeurilor, a fost convocat Comitetul local de urgență

Consilierii municipali reșițeni au aprobat astîzi, în ședință ordinară, proiectul de hotărâre privind revocarea unei hotărâri de Consiliu local luată în octombrie 2010, privind scoaterea din domeniul public și trecerea în domeniu privat al municipiului Reșița a unei suprafețe de 3.000 de metri pătrați și darea în folosință gratuită către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Intercom Deșeuri“ Caraș-Severin.

Terenul respectiv fusese dat în folosință gratuită în vederea realizării instalațiilor de compactare, balotare și stocare provizorie a deșeurilor menajere. În actul semnat între Primăria Municipiului Reșița și ADI „Intercom Deșeuri“ s-a stipulat faptul că, „prezentul contract încetează prin acordul părților“. Ceea ce s-a și întâmplat. Nu înainte ca ADI „Intercom Deșeuri“ să fi încheiat un contract de delegare a gestiunii de salubrizare cu Asocierea dintre Green Ecobauer SRL și Salprest Rampa SA. În felul acesta s-a modificat structura entității juridice ce a participat la licitați și pe cale de consecință, entitatea juridică încetează să mai existe, contractul în această situație încetând de drept.  „Având în vedere aceste lucruri, consider că, în cazul în care contractul de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare nu se adiționează până la data de 1 decembrie 2015, se impune revocarea articolului 2 din Hotărârea din 2010 și încetarea contractului de dare în folosință“, se arată în expunerea de motive.

Viceprimarul cu atribuții de primar, Ioan Crina a explicat că este necesar să se găsească un partener, cât mai repede cu putință, pentru a nu se ajunge într-o criză profundă a deșeurilor.

„Noi am delegat serviciul de gestionare al deșeurilor sau, cel puțin o parte a lui, până este gata deponeul ecologic. E o întreagă discuție de câteva luni de zile, în sfârșit, am primit o scrisoare că de la 1 decembrie ei nu vor fi în stare să gestioneze activitatea, spunându-ne că fiecare unitate administrativ teritorială, fiecare primărie trebuie să se descurce cum poate. Noi am făcut  ce trebuia făcut. Am convocat Comitetul local de urgență, am luat o hotărâre, am ridicat administrarea pe terenul unde se desfășoară activitatea și urmează să încheiem  contractele ca să putem gestiona asta până în iunie anul viitor, când se va termina deponeul ecologic“, a precizat Ioan Crina.

Viceprimarul a mai spus că s-au purtat discuții cu firma Green Eco Bauer, care are autorizație de mediu, singura problemă e că aceasta deține o licență temporară de funcționare.

Powered by Jasper Roberts - Blog