Menu

Articol

Simularea examenului de bacalaureat ne arată cât de slab sunt pregătiţi elevii

Cu trei luni înainte de desfăşurarea examenului de bacalaureat, elevii cărăşeni din clasele terminale ale liceului au susţinut o simulare, care a avut darul să le arate unde se situează cu nivelul de pregătire pentru acest important hop din viaţa lor.

Potrivit inspectorului general şcolar, prof. Dan Grindeanu, rezultatele din acest an sunt mai bune decât cele înregistrate în 2015 însă, cu toate acestea, continuă să fie slabe.

Spre exemplu, la clasa a XII-a promovabilitatea a fost de 36,32 la sută, faţă de 28,45 la sută, procent înregistrat anul trecut.

Au existat unităţi de învăţământ unde niciun elev nu a reuşit să obţină media de promovare, aşa cum este cazul Colegiului Tehnic Cărăşan Reşiţa, Liceului Tehnologic „Constantin Lucaci” Bocşa, Liceului Tehnologic „Mihai Novac” Oraviţa, Liceului Teoretic Bilingv Caraşova şi Liceului Tehnologic „Coriolan Buracu” Prigor.

Nici elevii clasei a XI-a nu au strălucit la această simulare, promovabilitatea fiind doar de 21,66 la sută, cu aproape două procente mai bună faţă de anul trecut.

Şi aici au existat unităţi şcolare cu zero promovabilitate: Colegiul Economic Banatul Montan Reşiţa, Colegiul Tehnic Cărăşan şi Colegiul Tehnologic, ambele din Reşiţa, Liceul Tehnologic „Coriolan Buracu” Prigor, Liceul Tehnologic „Sf. Dimitrie” Teregova şi Liceul Teoretic Bilingv Caraşova.

Rezultate mai bune au obţinut la simulare elevii din clasa a XII-a de la Liceul Baptist Reşiţa – 90,48%, Colegiul Naţional „Traian Lalescu” şi Colegiul Naţional „Traian Vuia”, ambele din Reşiţa cu 80,21%, respectiv 55% şi Colegiul Naţional „Traian Doda”, din Caransebeş, 53%.

La clasa a XI-a, CN „Traian Lalescu” a avut o promovabilitate de 50%, urmat de Liceul „Mathias Hammer” Anina – 42,38% şi Liceul Baptist Reşiţa, cu 36,36%.

Referindu-se la rezultatele obţinute de elevi la simulare, inspectorul general şcolar Dan Grindeanu ne-a mărturisit: „Consider că sunt trei factori care concură la o situaţie de acest gen. În primul rând este vorba de atitudinea elevului faţă de studiul invidual, de calitatea procesului de învăţământ şi a cadrelor didactice la clasă şi, nu în ultimul rând, calitatea managementului instituţiei. Vom monitoriza pe mai departe acele unităţi de învăţământ unde promovabilitatea a fost slabă şi foarte slabă şi vom oferi sprijinul nostru pe parcursul celor trei luni rămase până la examenul de bacalureat”.

Powered by Jasper Roberts - Blog