Menu

Articol

Ce a constatat Camera de Conturi la Consiliul Judeţean Caraş-Severin: doi cu mapa, trei cu sapa

Auditul financiar al Camerei de Conturi Caraș-Severin a descoperit o serie de ilegalități la nivelul serviciilor și direcțiilor din cadrul Consiliului Județean Caraș-Severin, așa cum se arată în Decizia din 30 iunie 2016 trimisă conducerii CJ. Aceste ilegalități se referă la aspecte consumate în anul 2015.

Între altele, auditul financiar al Camerei de Conturi se referă și la majorarea nelegală a salariilor membrilor echipelor de implementare a unor proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile.

În anul 2015, Consiliul Județean Caraș-Severin a implementat un număr de 12 proiecte cu fonduri nerambursabile postaderare, la care au muncit 40 de persoane. Auditul Camerei a stabilit că persoanele respective au beneficiat în fiecare lună de o majorare salarială de 62% pentru un număr de 144 de ore lucrate pe lună, în cadrul proiectelor în care au fost nominalizate. Numărul de ore aferent a fost stabilit prin însumarea orelor înscrise în pontajele întocmite lunar de managerii de proiect, avînd în vedere că anumite persoane erau trecute în mai multe echipe de implementare.

„Conform prevederilor Legii 53/2003, Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare, pentru salariații angajați cu normă întreagă, durata normală de 8 ore pe zi și de 40 de ore pe săptămână, iar durata maximă legală a timpului de lucru nu poate depăși 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare.

Având în vedere că salariații nominalizați în echipele de implementare au fost încadrați cu normă întreagă la CJ Caraș-Severin, fapt pentru care și-au îndeplinit atribuțiile specifice funcțiilor de bază în timpul de muncă corespunzător unei norme întregi, respectiv 8 ore pe zi și 40 de ore/săptămână, aceștia puteau să desfășoare activități specifice implementării proiectelor în intervalul rămas între durata maximă a timpului de lucru de 48 de ore/săptămână și durata normală a timpului de lucru în care și-au îndeplinit atribuțiile corespunzătoare funcțiilor de bază (40 de ore pe săptămână), respectiv 8 ore/săptămână, 32 de ore/lună, beneficiind astfel de 5 clase de salarizare potrvit legii (și nu de 25, câte au fost în realitate, n.r.)“, se arată în raportul Camerei de Conturi trimis președintelui CJ Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu.

Mai mult de atât, auditul financiar a descoperit că pentru orele trecute în pontajele întocmite de managerii de proiecte nu au fost prezentate rapoarte de activitate privind activitățiile desfășurate și stabilite a fi efectuate în mod direct în graficul de activități stabilit.

Culmea este că, cele mai multe persoane au fost incluse de-a valma în proiecte, pe considerente de natură subiectivă, din moment ce s-a constatat că nu dețineau certificarea calificării ca specialist în managementul de proiect realizat de către instituțiile de învățământ abilitate, competente și acreditate pentru a face parte din echipele de implementare a proiectelor.

Din aceste echipe au făcut parte, între alții, secretarul județului, directori și șefi de servicii, personal contractual și funcționari publici de la Serviciul comunicare, relații publice și control managerial, Compartimentul protocol, comunicare și relații publice, Direcția juridică, Serviciul contabilitate și buget, Serviciul achiziții publice, licitații, editare Monitorul Oficial, Direcția pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice, Direcția generală de urbanism și dezvoltarea teritoriului, Compartimentul de analiză și strategii, Serviciul de relații externe, Compartimentul de protecția mediului, Serviciul proiecte cu fdinanțare europeană. Toți băgători de seamă care acționau după principiul „doi cu sapa... mulți cu mapa“.

Față de cele constatate, Camera de Conturi Caraș-Severin îi cere președintelui Silviu Hurduzeu ca, până în data de 30 septembrie, să ia măsurile necesare pentru recuperarea integrală a prejudiciului creat prin aceste plăți ilegale.   

Powered by Jasper Roberts - Blog