Menu

Articol

Au început cercurile pedagogice

Colegiul Național „Traian Lalescu“, din Reșița, a găzduit vineri, 18 noiembrie, Cercul pedagogic – Reșița II. Au participat cadre didactice din Reșița și din Anina, respectiv: de la Colegiul Național „Traian Lalescu“, de la școlile primare Dealu Mare și Mociur, de la CN „Diaconovici Tietz“ și școlile gimnaziale Nr.1 și Nr. 5 Reșița, Școala Primară Secu, Liceul Biling Carașova, Școala Primară Nermed, Școala Generală Nr. 2 Reșița, Școala Generală „Mihai Peia“ Reșița, școlile generale din Văliug, Lupac, Clocotici, Târnova, Celnic, Brădet, Steierdorf, Liceul „Mathias Hammer“ Anina și școlile primare din Rafnic și Vodnic.

Lavinia Dolot, director adj. Colegiul Național „Traian Lalescu“, s-a dovedit o gazdă primitoare pentru toți colegele și colegii participanți la acest cerc.

Tema generală a cercului pedagogic din semestrul I al acestui an școlar este „Elemente fundamentale în obținerea succesului  școlar în învățământul primar“. Școala organizatoare - Colegiul Național ”Traian Lalescu” Reșița -  alegând în acest an școlar ca subteme  „Art – terapia, psihologie prin artă“ și „Alternative la sistemul tradițional de învățământ“. În această sesiune a cercurilor pedagogice s-a încercat o abordare nouă, deschisă, școlile organizatoare având posibilitatea să opteze pentru teme de interes comun, pentru modalități de organizare a activităților care conducă la creșterea calității activităților metodico-științifice.

Un alt scop al cercurilor pedagogice este  lansarea unor proiecte educaţionale cu impact la nivel local şi judeţean. Un astfel de proiect este „Povestea locului meu“, inițiat de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, care se va derula în acest an școlar, având ca grup țintă elevii de ciclul primar din județ. Scopul proiectului este de a crea un cadru acțional  în rândul copiilor, care să conducă spre o viziune  de ansamblu asupra comunității locale cu impact în direcția promovării județului Caraș-Severin prin evidențierea caracteristicilor istorice, geografice, culturale, a oamenilor de valoare care pot reprezenta modele reale. Până în acest moment în proiect au fost înscriși aproximativ 200 de copii din toate zonele județului. Proiectul se va finaliza cu realizarea auxiliarului didactic care va purta numele proiectului, „Povestea locului meu“, și care va cuprinde cele mai reușite materiale realizate de copii (desene, fotografii, creații literare, interviuri cu personalități cărășene, prezentări).

Responsabil de cerc pe zona Reșița-Anina, prof. Ozana Drăgilă.

Tot vineri, dar la Școala Gimnazială Socol, a avut loc Cercul pedagogic al învațătorilor din Zona Moldova Nouă.

Temele propuse spre dezbatere au fost: elemente fundamentale în obținerea succesului școlar în învățământul primar, alternative la sistemul  tradițional de învățământ.

În deschiderea propriu-zisă a activității, elevii școlii au prezentat un moment de dans tradițional sârbesc, moment savurat cu plăcere de toți învățătorii prezenți.

Activitatea cercului a fost structurata pe trei etape:

Prima etapă a cuprins prezentarea temelor și  a materialelor realizate în powerpoint, după cum urmează: responsabilul cercului pedagogic, prof.Geanina Tanase și  metodistul zonei, prof. Soroceanu Ramona – „Elemente fundamentale în obținerea succesului școlar în învățământul primar/alternative la sistemul  tradițional de învățământ”,  Școala Gimnazială Socol – „Alternative educaționale”, Școala Gimnazială Berzasca – „Paralela între învățământ traditional și alternative educationale“, Miculescu Petrică (Liceul Tehnologic Clisura Dunarii) - Activitatile de tip outdoor, prof.Miculescu Nori și prof. Danat Mirabela – „Art-Terapia-psihologia prin artă”

Etapa a II-a a fost rezervată activității interactive intitulată: „Drumul în viață“. Pornind de la textul „Drumul în viață”, învățătorii au avut de identificat factorii care au dus la reușita și nereușita în viață a celor două personaje și de realizat un cvintet prin care să caracterizeze cele două personaje.

În fine, ultima etapă a fost cea a susținerii celor 19 referate pe baza temelor propuse și prezentarea unor lucrări realizate de clasa pregătitoare Step by step de la Liceul Tehnologic Clisura Dunării Moldova Nouă, lucrări ce au dememonstrat că terapia prin artă este o formă de dezvoltare a creativității și o cale de exprimare a sentimentelor copiilor.

Powered by Jasper Roberts - Blog