La sfâşitul lunii aprilie, a.c., preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Sorin Frunzăverde, anunţa, cu entuziasm reţinut, dar evident, că pe Aeroportul din Caransebeş se va amenaja un circuit automobilistic. Proiectul a fost stabilit cu reprezentatntul unei firme germane, una dintre cele mai mari şi prestigioase firme de proiectare şi construcţie de circuite automobilistice de Formula I.
Atunci, Frunzăverde nu a precizat pentru ce nivel de competiţie se va face circuitul, dar, subiectul a fost reluat, ieri, în şedinţa de Consiliu Judeţean Caraş-Severin, când s-a discutat soarta Aeroportului din Caransebeş. Dezbaterea a avut loc pe baza proiectului de hotărâte care prevedea rezilierea judiciară a contractului de concesionare a aeroportului către societatea SC Aeroportul Caransebeş SA. Reprezentantul societăţii, Axente Obrejan-Arabela, a arătat că el are un proiect de realizare a unui circuit de Formula II pe aeroport. Şi a mai spus că el a adus la Caransebeş prestigioasa firmă Tilke din Germania, care s-a arătat de acord să construiască circuitul. Obrejan a subliniat că relaţia cu firma germană a stabilit-o el şi nu alţii.
Visul lui Axente Obrejan a fost, însă, stopat abrupt de către secretarul Consiliului Judeţean, Darian Ciobanu, care a spus: „Contractul de privatizare, şi, ulterior, contractul de concesiune conţin nişte termene de decădere, nicidecum de recomandare. Iar efectul lor nu putem să-l calificăm nicidecum dilatoriu (n,n, - care cauzează sau tinde amânarea unei cauze), ci imperatoriu. Contractul nu s-a împlinit. E o nulitate absolută. Mai mult, bunul e în domeniul public. A fost concesionat unei societăţi conform unui obiect exhaustiv (n.n. – care epuizează un subiect, care este explicat amănunţit), şi repet, pun o sută de semne de exclamare, un obiect exhaustiv de activitate! Şi avem activităţi aeroportuare! Nu putem să facem raliu şi nici curse de câini acolo! Atât! Aeroportuare! În fapt, nu sunt activităţi aeroportuare, nici în 2002, nici în 2007, nici în 2011 şi nici acum. (...) Şi fortuit, unitatea specială de aviaţie a zburat cu elicoptere în 2014. Repet, datorită nouă, datorită dumneavoastră, domnilor consilieri, care am împărţit loturile şi am convenit că există un interes public acolo, pe care l-am invocat!”
Darian Ciobanu a mai precizat că obligaţiile asumate de SC Aeroportul Caransebeş SA, prin contractul de concesionare nu au fost respectate, prin urmare Consiliul Judeţean este obligat de lege să înceapă procedura de reziliere judiciară a contractului.
Până la urmă, consilierii au respins propunerea de reziliere a contractului, dar, este clar că, chiar dacă se va realiza ceva pe aeroport, visul lui Obrejan cu circuitul de Formula II, preluat şi de Frunzăverde, rămâne un vis. Darian Ciobanu a mai precizat că propunerea lui Frunzăverde de realizare a unui parteneriat public-privat pentru realizarea circuitului automobilistic nu este legală.