Menu

Articol

Primarul Popa spune cât scot reşiţenii din buzunar pentru „Infochioşcurile turistice”

Cele 20 de infochioşcuri electronice amplasate prin municipiul Reşiţa, deşi sunt realizate din bani europeni, îi costă pe reşiţeni, administraţia localităţii fiind nevoită să plătească pentru întreţinerea şi paza acestora. Anul acesta, Consiliul Local Reşiţa a alocat în buget o cheltuială de 80.000 de lei pentru întreţinerea infochioşcurilor.

Primarul Ioan Popa a dat informaţii cu privire la cheltuielile pentru infochioşcuri, la solicitarea consilierului local Mirel Sabo, care, în şedinţa Consiliului Local Reşiţa din această lună, a fost curios de ce trebuie cheltuiţi aceşti bani.

„Trebuie să le întreţinem şi să le păzim”

„Am alocat 80.000 de lei pe an pentru întreţinerea infochioşcurilor. Dar, vreau să vă spun că nu este vorba numai despre întreţinerea lor, despre conexiunea la internet şi funcţionalitatea aparatajului electronic. Este vorba şi despre faptul că în ultimii doi ani s-au produs nenumărate acte de vandalism asupra acestor infochioşcuri, au fost sparte ecrane, de exemplu. Atât timp cât nu avem un sistem de supraveghere video în oraş care să monitorizeze cel puţin zonele importante, suntem obligaţi ca atunci când unele ecrane sunt sparte noi să le înlocuim. Altfel riscăm să rambursăm sume considerabile de bani”, a spus primarul Ioan Popa.

Nu sunt bune de nimic!

De menţionat că, în opinia reşiţenilor, infochioşcurile nu sunt bune de nimic. Am întrebat câţiva cetăţeni dacă au utilizat vreodată infochioşcurile, iar răspunsul a fost fie negativ, fie ni s-a spus că atunci când au avut curiozitatea să se apropie de ele, nu funcţionau. Un cetăţean ne-a spus: „Am telefon mobil şi dacă mă interesează ceva despre Reşiţa aflu infinit mai multe de pe telefonul meu cu internet decât de la aceste cutii cu informaţii foarte sărace. Cine nu are telefon cu interenet şi nu are abilitatea de a naviga pe interenet, oricum nu se apropie de cutiile astea. Nu sunt bune de nimic! Bani aruncaţi degeaba!”.

Infochioşcurile trebuiau să crească numărul de turişti cu fix 20%!

Conform proiectului realizat de administraţia Stepanescu, cele 20 de infochişcuri, amplasate la începutul anului 2014 „în zonele turistice fierbinţi” ale Reşiţei, urmau să crească numărul de turişti din oraş cu 20%!  Această estimare „ştiinţifică” a creşterii numărului de turişti atraşi în oraş de infochioşcuri ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns!

Powered by Jasper Roberts - Blog