Menu

Articol

The sheep defeat the ship

Autor: 

Oaia bate vaporul! Dacă oii româneşti i s-ar fi acordat importanţa cuvenită, în ultimii 30 de ani, astăzi, Vladimir Putin ar fi fost mult mai fericit! Dar, aşa, popor de oieri, cu cercetări remarcabile în domeniul raselor, la Caransebeş, cu eforturi supraomeneşti de menţinere a raselor tradiţionale, oaia raţcă bunăoară, tot la Caransebeş, oieritul a devenit "degradant" pentru statul român care şi-a bătut joc de ciobani şi infrastructura existentă pe vremea comunismului. Lîna se arde pe cîmp, pielea este aruncată. Nu se mai valorifică nimic centralizat. Ciobanii fac eforturi să-şi plaseze produsele pe lîngă "caşcavalul" vegetal adus din import alături de alte kkt-uri vîndute ca fiind produse "pure". Popor de oieri, mă repet, românul nu mai mănîncă miel pentru că pute a oaie! E adevărat că după scufundarea flotei româneşti de pescuit oceanic, una dintre cele mai mari din lume!, românii nu mai mănîncă nici peşte pentru că pute a p...eşte!

Cele două exemple sînt legate. Dacă oii româneşti i s-ar fi dat importanţa economică cuvenită, iar flota românească, nu doar cea oceanică!, ar fi rămas la locul ei, astăzi nu am fi fost în situaţia să scriem despre un vas togolez cu oi româneşti care a scufundat o navă de spionaj rusească!Pentru că, Rusia are de săptămîna trecută un vas de spionaj mai puţin în Marea Neagră! Nava Liman a fost scufundată de un cargou togolez, Youzarsif H. Acesta transporta oi româneşti!

Cele două nave au intrat în coliziune, pe o ceaţă deasă, în Marea Neagră, la circa 40 km nord-vest de Strîmtoarea Bosfor.

Liman, intrată în serviciul forțelor ruse în 1970, ar fi monitorizat exerciții desfășurate de NATO în Marea Neagră, după cum au indicat în februarie surse militare. Liman a fost un vas de spionaj de 73.32 metri lungime, cu o lăţime maximă de 10,8 metri şi cu o cambie de 3,85 metri. La încărcare maximă, Liman avea 1.542 de tone. Vasul era propulsat de două motoare diesel Zgoda-Sulzer 6TD-48, care ar trebui să aibă 1,800 CP (1,300 kW) fiecare. Liman atingea o viteză de 17,3 noduri (adică de 32 km/h). Armament: 16 lansatoare de rachete sol-aer Strela. Nava a fost construită în 1970 de Stocznia Polnocna, în Gdansk, ca vas de cercetare hidrografică. El a fost ulterior convertit pentru scopuri militare în 1989.

A fost echipat pentru SIGINT. Iniţial, a servit în Flota Nordică, apoi a fost transferat  în Flota Mării Negre în anul 1974. În aprilie 1999, Liman a fost trimis în Adriatica, în urma unei cereri a preşedintelui Slobodan Milosevic. Acesta dorea să monitorizeze operaţiunile NATO contra Yugoslaviei.

Vasul Youzarsif H a fost construit  în anul 1977, este un vas de tip LIVESTOCK CARRIER şi are un tonaj maxim de 2.280 de tone. Este sub pavilion Togo. Anterior, s-a aflat sub pavilion nigerian. Atinge o viteză maximă de 12 km/h. Are 81 de metri lungime şi o lăţime maimă de 13 metri.

Concluzia: faptul că un vas de spionaj rusesc de aproape trei ori mai rapid, pe ceaţă, a fost scufundat de un mărfar maritim reprezintă o umilire cumplită pentru Putin, în Marea Neagră "lac rusesc".

Media internaţională, speculînd anecdoticul, afirma joi că dacă la bordul cargoului s-ar fi aflat 20.000 de oi, ar fi scufundat un portavion!

Din fericire, nu se aflau 20.000 de oi româneşti vii pentru export! Dacă am fi trăit într-o ţară normală, ciobanii români nu ar fi fost nevoiţi să-şi vîndă oile pe nimic, la export! Îmi amintesc cît de atent erau pregătiţi berbecuţii pentru export Abu Dhabi, în decembrie 1989, la abatorul din Lugoj. Cîţi bani erau încasaţi pentru acest export!

S-a ales praful! Şi de oile noastre, şi de spionajul rusesc în Marea Neagră!

Tags: 

Powered by Jasper Roberts - Blog