Statistic vorbind, în Caraş-Severin sunt 878,700 kilometri de drumuri judeţene, dintre care 23,874 kilometri se află în administrarea consiliilor locale ale oraşelor pe care le traversează, iar restul sunt administrate de Consiliul Judeţean.
Potrivit celor de la Consiliul Judeţean, doar 71,894 kilometri de drum judeţean se găsesc în stare de viabilitate foarte bună, în timp ce mai bine de un sfert – 256 kilometri, sunt într-o stare proastă. Diferenţa este considerată fie bună – 154,910 kilometri, fie acceptabilă – 395,876 kilometri. Despre drumurile impracticabile, pe care şoferii îşi „rup” maşinile, nimeni nu suflă o vorbă. E ca şi cum nu a exista.
Săptămâna trecută, consilierii judeţeni au votat proiectul de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a contribuţiei Consiliului Judeţean Caraş-Severin la finanţarea proiectului de modernizare a DJ 581, de la intersecţia cu DJ 786 A (podul de la Secăşeni) – intersecţia cu DN 57 (Grădinari).
DJ 581, Reşiţa – Grădinari, are o lungime de 39 kilometri, fiind unul dintre cel mai circulat, dar şi mai distrus drum judeţean din Caraş-Severin. Conducerea Consiliului Judeţean are şi o explicaţie, considerând că starea drumului a fost generată de de creşterea traficului rutier, a fenomenelor de îngheţ-dezgheţ alternative şi a precipitaţilor abundente (!). După astfel de explicaţii puerile, ar însemna ca în pe drumurile din Europa, cu mii de autovehicule de tonaj greu zilnic, să nu se mai circule deloc. Nota bene, se recunoaşte lipsa lucrărilor de întreţinere curentă şi periodică, dar nu se vorbeşte nimic de lucrările de mântuială executate până acum, de firmele de casă ori de valoarea comisioanelor încasate pentru încredinţarea lucrărilor de reparaţii.
Consiliul Judeţean a depus o cerere de finanţare a proiectului, în valoare de 20 de milioane de lei, finanţare asigurată prin Programul Operaţional Regional (POR).