Menu

Articol

În relaţia dintre Primăria Reşiţa şi RO-A TIR, tot răul e spre bine. Deocamdată!

Astăzi, s-a consumat un nou episod din disputa dintre Consiliul Local Reşiţa şi SPEDITION RO-A TIR SRL, operatorul de transport public de călători. După ce săptămâna trecută au aprobat un proiect de hotărâre prin care s-a stabilit, la cererea expresă a operatorului, o subvenţie lunară de 250.000 lei, cu 50.000 lei mai mult decât până în luna august, astăzi consilierii locali au fost convocaţi într-o şedinţă de îndată, cerându-li-se ceva asemănător.

Mai precis, SC SPEDITION RO-A TIR SRL i-a strâns din nou cu uşa pe consilieri, solicitând ca subvenţia să devină 400.000 lei/lună, cu 150.000 de lei mai mult decât hotărâseră aleşii locali în urmă cu patru zile. În caz contrar, actul adiţional la contractul expirat în 15 septembrie nu se mai semnează, SPEDITION RO-A TIR îşi ia jucăriile şi pleacă, iar Reşiţa rămâne fără autobuze şi, implicit, fără transport public de călători, până la sosirea autobuzelor promise şi autorizarea lor. Adică, o lună şi ceva.

În timp ce consilierii vorbesc de şantaj din partea transportatorului, reprezentanţii acestuia îşi justifică cererea prin faptul că au înregistrat pierderi în ultimul timp, datorită scăderii veniturilor provenite din vânzarea tichetelor pentru pensionari şi a veniturilor din subvenţii pentru revoluţionari.

De teama unei nenorociri cauzată de sistarea transportului public de călători, consilierii prezenţi, cu o singură excepţie, au votat un nou proiect de hotărâre, prin care speră să facă rost de diferenţa de subvenţie, de 150.000/lună, cerută de cei de la RO-A TIR. Astfel, pensionarii sub 70 de ani, care realizează venituri cumulate din pensii până la cuantumul sumei de 1.000 de lei, vor primi 16 tichete de călătorie/lună, în timp ce pensionarii cu vârste de peste 70 de ani beneficiază de tichete, indiferent de cuantumul pensiei realizate. Majorarea plafonului are loc în condiţiile în care printr-o Hotărâre de Consiliul Local, măsura viza doar pensionarii care aveau venituri până în 800 de lei. „La vremea respectivă, noi ne-am opus plafonării la 800 de lei, dar astăzi proiectul de hotărâre va trece, ca un cadou al nostru de Ziua Persoanelor Vârstnice”, a ţinut să precizeze Mirel Sabo, liderul grupului social-democrat în Consiliul Local Reşiţa.

Celălalt punct de pe ordinea de zi a fost legat tot de RO-A TIR. La propunerea liberalului Hadrian Popescu, consilierii au votat proectul de hotărâre referitor la studiul de prefezabilitate pentru „Modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport în Municipiul Reşiţa”.

S-a plecat de la faptul că este posibil ca RO-A TIR să nu vândă depoul de tramvaie, caz în care executivul şi consilierii se gândesc la o eventuală expropiere pentru cauză de utilitate publică.  

Adoptarea proiectului de hotărâre ar trebui să ducă la semnarea actului adiţional, valabil până la începutul anului viitor. Consilierii locali se tem că lururile nu vor sta aşa şi se aşteaptă ca RO-A TIR să vină cu noi pretenţii financiare.

Powered by Jasper Roberts - Blog