Menu

Articol

Prin Reşiţa nu se prea circulă cu maşina, aşa că nu ne trebuie variantă ocolitoare

Cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara nu au mai reuşit nici până în zi de azi să treacă de stadiul de prefezabilitate al proiectului pentru „Variantă de ocolire a municipiului Reşiţa pe relaţia DN58-DN58B‟. Încă din 2010 s-a început o documentare, care şi în 2018 pare să conţină aceleaşi date. În orice caz, reiese că prin Reşiţa nu se circulă foarte mult pe şoselele principale, astfel că nu este nevoie să se investească milioane de lei într-o centură. Astăzi, în faţa prefectului Matei Lupu şi a vicepreşedintelui Consiliului Judeţean , Ionuţ Popovici, cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara au prezentat un material ce conţine cele două variante propuse de fiecare dată la ministerul transportului.

„Varianta 1 (soluţie cu sistem rutier flexibil) cu lungimea de 7,169 km, desfăşurându-se în partea de nord a localităţii Reşiţa, traseul acesteia fiind amplasat integral pe teritoriul administrativ al municipiului Reşiţa. Traseul se desprinde din DN58 la km 34+300 (km 0+000 al variantei), desfăşurându-se spre vest, urmărind aproximativ traseul unui drum de exploatare existent până la km 2+190 unde traversează calea ferată prin intermediul unui pasaj denivelat (L=123,7m), urmărind mai departe Valea Moniomului până la intersecţia cu DN58B la km 7+600 (km 7+169 al variantei). Această variantă de traseu scurtează distanţa de parcurs pe relaţia Caransebeş-Birda sau invers, cu 4,2 km eliminând tranzitarea oraşului Reşiţa. Valoarea totală a investiţiei în această variantă este de 74.423,83 mii lei, echivalentul a 17.471,61 mii Euro (preţuri august 2010)“.

Cea de a două variantă este mai scumpă, preţul fiind de 192.746,35 mii lei, echivalentul a 45.252,00 mii Euro (preţuri august 2010). Lungimea de 14,887 km, desfăşurându-se în partea de nord a municipiului Reşiţa, traseul acesteia fiind amplasat integral pe teritoriul administrativ al oraşului Bocşa. Traseul se desprinde din DN58 la km 29+600 (km 0+000 al variantei), desfăşurându-se spre vest, coborând până în valea în care întâlneşte calea ferată pe care o supratraversează la km 3+643 al variantei (L=310,2m), continuând mai departe ca un drum de coastă ce urcă pe o lungime de aproximativ 5,5 km şi apoi coboară paralel cu valea Căşilor până la intersecţia cu DN58B la km 12+045 (km 14+887 al variantei). Această variantă de traseu scurtează distanţa de parcurs pe relaţia Caransebeş-Birda sau invers, cu 4,74 km eliminând de asemenea, tranzitarea oraşului Reşiţa.

După analiza făcută răspunsul este clar: „având în vedere Ordinul pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice nr. 46 din 27.01.1998 şi, în baza datelor de trafic obţinute din recensămintele de trafic efectuate, rezultă că, intensitatea medie zilnică anuală pe DN58 şi DN58B este medie şi redusă (anexe ataşate), astfel încât, la această dată nu se impune realizarea unei variante de ocolire a oraşului“ se arată în materialul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.

Powered by Jasper Roberts - Blog