Menu

Articol

Aquacaraş a închis robinetul la Oţelu Roşu. Sute de oameni au rămas fără apă potabilă

Aproape 200 de familii care locuiesc în cartierul Tineretului, din Oţelu Roşu, au rămas fără apă la robinete din cauza datoriilor mari, de aproape 800.000 de lei, pe care le au la operatorul judeţeană de apă şi canal, Aquacaraş.  Angajaţii societăţii au apelat la forţele de ordine pentru a scăpa de furia oamenilor. Paradoxal, aproape jumătate din aceste familii sunt cu facturile achitate la zi, doar că operatorul judeţean nu poate opri apa individual, doar la restanţieri.

Conducerea Aquacaraş SA îşi justifică decizia care a trezit atâtea controverse printr-un articol de lege care stipulează că operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului  scadent de plată a facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei. Este vorba despre debite totale acumulate de condominiile din Oţelu Roşu de peste 788.000 lei.

Într-un comunicat de presă al Aquacaraş se arată că, înainte de a recurge la măsura debranşării societatea a parcurs toate etapele legale premergătoare (somaţii de debranşare, notificări, etc)  însă nu toţi consumatorii au înţeles să-şi achite datoriile faţă de operator.

„Datorită situației financiare dificile în care se află societatea noastră, care funcționează pe principiul societăților comerciale, în sensul că trebuie recuperate cheltuielile făcute pentru captarea, tratarea și distribuția apei în aria de acoperire, nu  se mai pot tolera astfel de situații în care utilizatorii nu își achită debitele în termenele legale, iar societatea nu își poate recupera cheltuielile efectuate, și pe cale de consecință s-a recurs la soluția debranșărilor ca ultimă variantă de recuperare a debitelor.

Menționăm că societatea noastră desfășoară acțiuni de debranșare în toată aria de acoperire, nu doar în orașul Oțelu Roșu, soluția debranșării fiind ultima soluție în vederea recuperării debitelor de la consumatorii rău platnici.

Regretăm situația creată însă în anumite cazuri numai soluția debranșării de la rețeaua publică de distribuție a apei potabile este cea care îi poate determina pe rău platnici să-și achite restanțele”, precizează conducerea Aquacaraş SA.

Conform celor comunicate cu ocazia debranşărilor de ieri debitorii sunt aşteptaţi  începând de astăzi 31 iulie 2018 la sediul Sucursalei Oţelu Roşu de pe Strada Pescarilor nr. 6 pentru clarificări şi pentru achitarea debitelor la punctele de încasare Paypoint, Payzone, Un- doi Centru de plăți.

Primarul Luca Mălăiescu, la care au apelat localnicii, spune că nu este de acord cu măsura luată de conducerea Aquacaraş, pe motiv că nu există soluţie tehnică de debranşare doar a datornicilor. "Cu ce sunt vinovaţi locatarii de bună credinţă, care sunt cu plăţile la zi?", se întreabă edilul-şef.

Powered by Jasper Roberts - Blog