Menu

Articol

Consiliul Local și Primăria Reșița vor, dar nu le permite legea!

Aceasta este concluzia la care a ajuns Primăria Municipiului Reșița, care, în calitate de acţionar minoritar la SC Aquacaraș SA, s-a adresat forurilor superioare cu scopul identificării unei soluţii comune în privința asigurării unei garanții necesare pentru ca operatorul județean de apă și canal să poată accesa un credit bancar în vederea achitării unei datorii de aproape 1,3 milioane de euro.

Într-un comunicat de presă se arată că, au fost transmise adrese mai multor instituţii judeţene şi centrale precum: Instituţia Prefectului-Judeţul Caraş-Severin, Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Caraş-Severin, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerul Fondurilor Europene şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în vederea deblocării situației de la Aquacaraș SA.

Referitor la oferirea unor garanţii imobile de către Consiliul Local al Municipiului Reşiţa prin emiterea unei Hotărâri prin care acesta să-şi exprime acordul, necesare eşalonării datoriei acumulate în urma corecţiilor financiare aplicate la Măsura ISPA nr. 2005/RO/16/PE/003 „Îmbunătăţirea sistemelor de alimentare cu apă, apă uzată şi epurare în judeţul Caraş-Severin”, se precizează că: autoritatea publică locală nu poate garanta bunuri de interes şi folosinţă publică. Acest fapt se prevede şi în art. 25 din Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice cu modificările şi completările ulterioare, unde se arată că bunurile menţionate mai sus nu pot constitui garanţii pentru credite bancare contractate de autorităţile administraţiei publice locale sau de operatori, fiind inalienabile, imprescriptibile şi insesizabile.

„Subliniem că, potrivit prevederilor art. 4, alin 1 şi 4 din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sistemele de utilităţi publice sunt parte componentă a infrastructurii tehnico-edilitare a unităţilor administrativ-teritoriale, sunt bunuri de interes şi folosinţă publică şi aparţin, prin natura lor sau potrivit legii, domeniului public ori privat al unităţilor administrativ-teritoriale, fiind supuse regimului juridic al proprietăţii publice sau private a acestora, după caz.

Totodată, potrivit prevederilor art. 3 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare se arată că domeniul public este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 135, alin (4) din Constituţia României, din cele stabilite în anexa care face parte integrantă din prezenta lege şi din orice alte bunuri care, potrivit legii sau prin natura lor, sunt de uz sau de interes public şi sunt dobândite de stat sau de unităţile administrativ-teritoriale prin modurile prevăzute de lege“, se arată în comunicatul de presă.

Totodată, în art. 136 din Constituţia României se prevede faptul că: proprietatea publică este garantată şi ocrotită prin lege şi aparţine statului sau unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv bunurile proprietate publică sunt inalienabile.

„Menţionăm că administraţia publică locală a arătat, în nenumărate rânduri, necesitatea implicării tuturor acţionarilor societăţii -SC AquaCaraş SA-, inclusiv a acţionarului majoritar - Consiliul Judeţean Caraş-Severin -, pentru a analiza şi a identifica modalităţi de deblocare a situaţiei actuale în care se află operatorul judeţean de apă şi canalizare“, se mai spune în comunicatul Primăriei Municipiului Reșița.

Powered by Jasper Roberts - Blog