Cascada Bigăr este unul dintre cele mai frumoase obiective turistice din judeţ. Ani de zile acesta a fost lăsat în paragină, iar un clasament făcut de „The World Geography” al celor mai frumoase cascade a clasat-o pe primul loc, fapt pentru care turiştii au luat cu asalt zona. Din nefericire, locaţia a necesitat investiţii pentru ca turiştii să se bucure de peisajele minunate, lipsa aleilor sau a locurilor de parcare îi obligau pe turişti să treacă pe lângă cascadă fără să o poată admira.
Anul trecut, Cascada Bigăr a devenit obiectivul unui proiect demarat de Coca-Cola HBC România, cu sprijinul Asociaţiei Viitor Plus, al companiei CON-A, al Primăriei Bozovici şi al Administraţiei Parcului Naţional Cheile Nerei-Beuşnița, sub umbrela platformei de sustenabilitate După Noi. Proiectul a pornit la inițiativa angajaților Coca-Cola HBC de la fabrica din Timișoara, care au remarcat potențialul zonei și și-au dorit ca accesul la baza cascadei să fie mai ușor și sigur. Astfel, după lugi discuţii, proiectul lor a fost pus în aplicare sub platforma DupaNoi.ro, care înglobează toate iniţiativele de responsabilitate socială susţinute de Coca-Cola HBC România la nivel local.
„Proiectul amenajării eco-turistice din jurul Cascadei Bigăr este dovada clară că proiectele de responsabilitate socială au un ecou real în comunitate. Din inițiativa colegilor noștri de la fabrica din Timișoara, am reușit să rescriem povestea unuia dintre cele mai frumoase locuri din România, de care se bucură acum turiștii din întreaga lume. Numărul vizitatorilor s-a dublat odată cu inaugurarea amenajării, dar poate cel mai important lucru este că aceștia doresc să se întoarcă”, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communications Manager al Coca-Cola HBC România.
Valoarea investiţiei s-a ridicat la 140.000 de euro şi a constat în amenajarea unui traseu pietonal între parcare şi intrarea în Parcul Naţional, de-a lungul DN 57B, amenajarea unui drum de acces de la intrarea în Parc şi construcția unei platforme care facilitează accesul la baza cascadei.
Mai mult decât atât au fost amenajate spații și poteci între cascadă și izvor, cât și realizarea unei treceri către Grota Bigăr, aflată în apropierea cascadei, dar şi dotarea zonei cu panouri informative, pubele ecologice, marcaje de atenţionare și locuri de repaus.
„Percepția turiștilor despre zona Cascadei Bigăr s-a îmbunătățit considerabil, 90% dintre ei declarând că se vor întoarce în zonă”, a declarat Mile Galcan, Responsabil Comunități, Parcul Național Cheile Nerei-Beușnița. Şi astfel, după finalizarea în 2017 a proiectului, la Cascada Beuşniţa au venit 100.000 de turişti, faţă de anul precedent cât numărul acestora era de 50.000.