Menu

Articol

Cum dispar idei, fapte şi chiar o naţiune

Autor: 

Complexitatea, frecvenţa şi intensitatea situaţiilor de urgenţă din ultimii ani determină adaptarea şi creşterea gradului de interoperabilitate a structurilor naţionale de urgenţă. Incendiile forestiere din Domogled, furtuna din judeţul Timiş sau căderea masivă de zăpadă din 15-16 decembrie 2018, care a paralizat Vestul ţării, au determinat conducerile DSU şi IGSU să intensifice acţiunile de dotare cu tehnică de intervenţie şi pregătire complexă a personalului.

Bilanţul ISU SEMENIC pe anul 2018, prezentat ieri, în faţa şefului DSU, secretarul de stat din cadrul Ministerului de Interne, dr. Raed Arafat, a scos în evidenţă, însă, o situaţie îngrijorătoare la nivelul judeţului Caraş-Severin: Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă sînt… prea voluntare. În Judeţul Caraş-Severin, pompierii militari din cadrul ISU SEMENIC au intervenit anul trecut la 4123 de situaţii de urgenţă, la 214 în cooperare cu serviciile voluntare, adică doar în 5,19% din cazuri, în condiţiile în care Serviciile Voluntare reprezintă prima linie de apărare a unei comunităţi!

Nici nu poate fi altfel dacă administraţia comunelor, aleşii, responsabili, în faţa comunităţii şi a legii, cu atribuţii pe linie de situaţii de urgenţă, şefi ai comitetelor locale, ignoră cu bună ştiinţă, uneori cu mult tupeu, instruirile la care sînt obligaţi, prin lege, să participe. Să încerce să înţeleagă cu ce se mănîncă SVSU-urile şi că VOLUNTARII (stimulaţi şi recompensaţi la nivelul comunităţilor!) reprezintă prima linie de apărare în faţa calamităţilor. Tot mai multe şi tot mai violente! Sigur, legea e făcută în România, de multe ori pentru clientela de partid şi nu pentru cetăţean, în consecinţă amenzile pentru neprezentarea la aceste cursuri sînt simbolice. Şi sînt plătite cu nonşalanţă de micii baroni locali care cred că nu ei sînt cei care ar trebui să ia măsuri, ci STATUL! SĂ LI SE DEA! AJUTOR!

Raed Arafat, omul care gestionează, pentru prima dată în istorie, un sistem integrat de urgenţe şi salvare, alături de specialişti din cadrul departamentului pe care îl conduce, a venit la Reşiţa pregătit cu răspunsuri şi soluţii eficiente şi logice. Pentru că, în cazul situaţiilor de urgenţă, totul se leagă, e ca un lanţ de intervenţie. Aşadar, nucleele de intervenţie avansată, un fel de FOB-uri în ariile de operaţii ale ISU-rilor, trebuie dotate cu tehnică şi încadrate cu personal. Dacă partea cu tehnica se poate rezolva prin derularea de proiecte europene, pentru încadrarea cu personal, specialiştii în situaţii de urgenţă trebuie să discute, să-i convingă pe cei de la Ministerul de finanţe!

Stop! Aici, blocaj! Ne întoarcem pe vremea guvernării Boc cînd REFORMA a fost una strict contabilă. Cînd soarta unei ţări stă în pixul contabililor de la Ministerul de Finanţe sau de la ANAF, care hotărăsc ei dacă e, sau nu, nevoie de pompieri, de medici la urgenţă, de cutare, sau cutare. Aici apare problema în România, de fiacare dată! Povestea cu situaţiile de urgenţă a fost doar un exemplu. Un exemplu despre cum se ciocnesc specialiştii cu birocraţii şi politrucii. La intersecţia acestor adevărate falii se produc seisme uriaşe şi catastrofe în care dispar idei, fapte şi chiar o naţiune!

Powered by Jasper Roberts - Blog