Ca urmare a articolului apărut în publicaţia dvs. cu titlul „Executorul judecătoresc este pregătit să execute Universitatea Eftimie Murgu” transmitem prezentul drept la replică, prin care dorim să clarificăm anumite aspecte prezentate în articolul mai sus amintit.
La nivelul instituţiei noastre nu există o situaţie conflictuală cu privire la diferenţele de drepturi salariale izvorâte din Legea nr. 221/2008 pe baza sentinţelor civile pronunţate pentru perioada octombrie 2008 – 13 mai 2011, toţi angajaţii universităţii (inclusiv conducerea), beneficiari ai unor hotărâri judecătoreşti definitive, având dreptul de a încasa aceste diferenţe. Conducerea Universităţii „Eftimie Murgu” din Reşiţa împreună cu conducerea Sindicatului FIRES a realizat demersuri comune pentru obţinerea fondurilor necesare achitării, integrale, a sumelor ce se cuvin personalului didactic care a desfăşurat activităţi în cadrul instituţiei nostre în perioada octombrie 2008 – 13 mai 2011, deoarece, până în prezent, au fost achitate, parţial, aceste drepturi, în funcţie de fondurile alocate, cu această destinaţie, de către Ministerul Educaţiei Naţionale.
În ceea ce priveşte obiectul sentinţelor civile acestea se referă la diferenţele de drepturi salariale izvorâte din Legea nr. 221/2008, respectiv neacordarea majorărilor salariale prevăzute de această lege, deşi a fost aprobată în Parlament în septembrie 2008 şi promulgată pentru a intra în vigoare începând cu 01.10.2008, însă la câteva zile de la promulgare, Guvernul a emis OUG 136/2008, respectiv Ordonanţa 151/2008 prin care s-a amânat intrarea în vigoare a legii (ambele ordonanţe fiind declarate neconstituţionale deoarece nu respectau supremaţia Constituţiei).
În actele normative care reglementează eşalonarea diferenţelor de drepturi salariale acordate de instanţe în baza Legii nr. 221/2008 (respectiv OG 17/2012 şi OG 92/2012), se stipulează faptul că procedura de executare a plăţii titlurilor executorii, cu respectarea termenelor de eşalonare, va fi stabilită prin ordin al ordonatorilor principali de credite, în cazul acesta Ministerul Educaţiei Naţionale. Astfel pentru prima perioadă 01.10.2008 – 31.12.2009, diferenţele de drepturi salariale izvorâte din Legea nr. 221/2008, au fost obţinute pe baza unei sentinţe judecătoreşti din septembrie 2012, astfel eşalonarea la plată, stabilită prin OG 17/2012, are următoare distribuţie: 5% - 2013, 10% - 2014, 25% - 2015, 25% - 2016, respectiv 35% - 2017, iar pentru cea de-a doua perioadă 01.01.2010 – 13 mai 2011, aceste diferenţe au fost obţinute pe baza unei sentinţe judecătoreşti din mai 2013, astfel eşalonarea la plată, stabilită prin OG 92/2012, se prezintă astfel: 5% - 2014, 10% - 2015, 25% - 2016, 25% - 2017, respectiv 35% - 2018.
În ceea ce priveşte nemulţumirea unor colegi cu privire la faptul că anumiţi beneficiari ai Legii 85/2016 (persoanele care s-au pensionat până la data de 8 mai 2016) au primit integral suma aferentă acestor diferenţe salariale, considerăm că s-a realizat o inechitate între persoanele îndreptăţite a primi aceste diferenţe salariale şi ca urmare persoanele vizate au dreptul de a se adresa organelor competente împotriva emitentului celor două acte normative prin care li s-au lezat aceste drepturi (Legea 85/20016 şi HG 614/2016).
Asigurăm toţi angajaţii universităţii care deţin sentinţe definitive sau care sunt beneficiari ai Legii 85/2016 că sumele primite de la Ministerul Educaţiei Naţionale, cu această destinaţie, se vor repartiza conform fişelor de calcul pe care le-au ridicat de la Biroul Resurse Umane al instituţiei, iar orice acţiune de executare silită nu va face decât să afecteze activitatea universităţii, deoarece, în prezent, nu există sume prevăzute cu această destinaţie în bugetul de venituri şi cheltuieli aferent anului financiar 2017.
Biroul de presă