Menu

Articol

Drumul oaselor, Reșița-Grădinari, un atentat la securitatea și viața șoferilor

De ani şi ani, DJ 581, cel care face legătura între Reșița și Grădinari, crează mari probleme șoferilor care, într-un timp, ajunseseră să opteze pentru varianta ocolitoare Oravița-Anina-Reșița pentru  a ajunge teferi și cu mașinile întregi la destinație. Presa a scris, șoferii au înjurat cu năduf, iar autoritățile județene au promis la fiecare ciclu electoral că vor face și vor drege. Drumul a rămas însă la fel, cu cârpeli  și cu cratere printre care slalomează toți conducătorii auto nervoși și nemulțumiți.

Porțiunea de drum cea mai rea este cuprinsă între podul de la Secășeni și Grădinari. Conducătorii auto au ajuns să circule când pe dreapta, când pe stânga pentru a nu da cu mașinile în gropi și chiar pe arătură când nu au încotro. Pe acel tronson, șoferii riscă să-și rupă autovehiculele iar, mai nou, își pun chiar viața în pericol datorită gropilor de până la 15 centimetri apărute în carosabil și pe care nu au cum să le evite dacă din sens opus vine un alt autovehicul. Până acum nu au existat victime, dar acest lucru nu înseamnă că nu se va întâmpla într-o zi.

Specialiștilor care de-a lungul anilor au dat vina pe structura terenului din zonă, le reamintim faptul că, de la Giurgiova și până la același pod de la Secășeni, cale de un kilometru și jumătate, drumul este ca în palmă, asfaltul nu are nici o fisură, deși a fost turnat cu vreo 10 ani în urmă. Pe cele două porțiuni de drum le despart un pod, nimic mai mult. Și, totuși, există o mică deosebire: unul este reabilitat de Consiliul Județean Caraș-Severin, iar celălalt pe fonduri transfrontaliere în cadrul Programului IPA. 

Powered by Jasper Roberts - Blog