Menu

Articol

Drumurile, ca pantofii la mort, ţin până-l îngroapă! Scoatem un bolovan din drum după 5 luni!

Stânca prăbuşită pe DN 57, în Clisura Dunării, la sfârşitul lunii februarie 2015, aparţinea Parcului Natural Porţile de Fier, de aceea nu a putut fi luată din drum timp de 5 luni! Este explicaţia dată de către adjunctul Secţiei de Drumuri Naţionale Orşova, Doru Băilescu, prezent, astăzi, la şedinţa Comisiei de Dialog Social Caraş-Severin pentru a prezenta raportul de activitate al secţiei. Explicaţia este aberantă în opinia liderilor sindicali, membri ai comisiei, dar şi a altor componenţi ai comisiei judeţene de dialog social.

Conducerile Secţiilor de Drumuri Naţionale Caransebeş şi Orşova au fost invitate să prezinte, astăzi, în şedinţa Comisiei de Dialog Social Caraş-Severin, situaţia drumurilor naţionale din zonele pe care le administrează, având în vedere că, atât secţia din Caransebeş, cât şi secţia din Orşova, au în grijă reţele de drumuri din Caraş-Severin. Cele două secţii sunt subordonate Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara.

Şedinţa a fost prezidată de către subprefectul judeţului Caraş-Severin, Sebastian Purec. Niciuna din secţii nu a venit cu directorii la raport, ci cu adjuncţi şefi de secţie, iar aceştia au considerat că e cazul să-l motiveze pe directorul general de la Timişoara, ing. Horaţiu Simion, pentru faptul că acesta nu s-a putut prezenta în persoană la şedinţa de la Reşiţa. Nu s-a putut prezenta fiindcă se află „la faţa locului” în Clisura Dunării, pe DN 57, unde tocmai se dinamitează stâncile care blochează drumul de 5 luni. Dacă până atunci, liderii sindicali care fac parte din Comisia de Dialog Social au ascultat răbdători raportul cu realizările secţiilor de Drumuri Naţionale, după momentul cu scuzele cum că şeful e ocupat cu dinamitarea stâncilor, liderii sindicali au explodat, de parcă ei ar fi fost dinamitaţi.

Nicolae Drăgan (BNS): „Este o bătaie de joc, de 25 de ani, ce se întâmplă cu drumurile din Caraş-Severin! Aş vrea să-l informez pe domnul director adjunct (adjunctul Secţiei DN Orşova – Doru Băilescu), vizavi de acest tornson Moldova Nouă – Orşova, că dacă s-ar pune la dispoziţie sumele care s-au alocat pentru facerea acestui drum, s-ar fi putut construi o autostradă sau un drum suspendat! Deci, vorbim în cunoştinţă de cauză şi nu mai vreau să înghit, domnule subprefect, aburelile acestei instituţii. (...) Se ştie că cei mai mulţi bani din România au fost furaţi de aceste instituţii, Ministerul Transporturilor şi după aceea ăştia cu drumurile, că nu pot să le zic altfel! Pentru că, domnule subprefect, noi, ăştia de aici, din sală, în weekend mergem către casele noastre de la ţară, la părinţi. Şi ne rupem maşinile. Şi nu mai acceptăm să ni se spună că din cauza licitaţiilor! Păi, să luăm tronsonul vestit, de la Oraviţa spre Stamora Moraviţa , prin Grădinari. De curând am venit pe acel tronson: din groapă în groapă! Deci, efectiv, nu ştiu la ce mai vin aceşti domni, la care din organigramă reiese că la un personal de 60 de angajaţi, 30 sunt TESA. N-am spus-o eu, dânsul a prezentat. Unde s-a mai pomenit aşa ceva?! Sunt cât de cât pregătit în domeniu, fiindcă specializarea mea este în construcţii. Păi, ca să fii viabil într-o societate comercială personalul TESA trebuie să fie maxim 20 la sută! (...) Vă rog să transmiteţi la şefii dumneavoastră, la Ministerul Transporturilor, că nu suntem proşti. Pe cuvânt, chiar aşa, puteţi să spuneţi că Nicu Drăgan refuză să fie crezut prost de nişte ăia care iau zeci de milioane de lei, mii de euro salariu!”

Drăgan, dar şi medicii Dragoş Luca şi Gabriel Bocşan, au fost de părere că directorul de la DRDP Timişoara, Horaţiu Simion, consideră judeţul Caraş-Severin un judeţ de categoria a doua, pentru că niciodată nu se prezintă la Reşiţa pentru raport şi dezbateri, mereu găseşte câte o scuză. Membrii comisiei, chiar, s-au îndoit de faptul că directorul Simion e cu târncopul şi cu dinamita la înlăturarea bolovanului buclucaş de pe drumul din Clisura Dunării şi de faptul că prezenţa sa acolo era aboslut necesară.

Marian Apostol (Cartel ALFA): „Domnule subprefect, mi-a venit să zâmbesc atunci când aţi spus că sunteţi foarte mulţumit de felul în care aţi colaborat cu cei de la drumuri pentru eliminarea unui bolovan de pe şosea. (...) În toate fotografiile am văzut acolo un bolovan mare care era pe jumătate din şosea. Şi pentru că puteau să-l ocolească, mergeau pe un singur fir acolo, au aşteptat cinci luni de zile, şi după cinci luni, perioadă în care se putea face un pod ca cel de la Grădinari, ne declarăm mulţumiţi că putem să dăm la o parte bolovanul ăla şi, probabil, alte câteva zeci de tone de moloz de lângă. Dar, sunt cinci luni de zile, mama mă-sii!” Apostol a mai vorbit despre lipsa unui proiect coerent de amenajare a drumurilor naţionale şi autostrăzilor şi a amintit de mai multe puncte unde lucrurile s-au făcut de mântuială şi au început reparaţiile imediat după darea în folosinţă. Medicul Dragoş Luca, în context, a spus că lucrările şi reparaţiile la drumuri, la noi, se fac ca pantofii la mort, să ţină până îl îngroapă!

Şerban Stan (MERIDIAN) a pus întrebarea tranşant: de ce a fost nevoie de 5 luni pentru ca să se înceapă lucrul la eliminarea bolovanului căzut pe DN 57, între Berzasca şi Sviniţa. Aşa cum am mai menţionat, adjunctul de la secţia DN Orşova a spus că a fost nevoie de 5 luni pentru obţinerea aprobărilor.

„Din punct de vedere tehnic, aveţi dreptate, lucrarea putea fi făcută în săptămâna imediat următoare întâmplării nefericite. Problema a fost legată de aprobările care erau necesare a fi luate de cei de la Mediu şi cei de la Parcul Natural Porţile de Fier. Şi cu Romsilva, sigur că da! Şi aprobările au durat extraordinar de mult!”, a spus şeful adjunct de la secţia DN Orşova, Doru Băilescu. Iar concluzia liderilor sindicali, membri ai Comisiei de Dialog Social, a fost că dacă aprobările trebuie să dureze 5 luni pentru o situaţie de urgenţă, atunci  trăim într-o ţară de nebuni!

Powered by Jasper Roberts - Blog