Menu

Articol

Gata cu imaginea de circ a municipiului de pe Bârzava!

Clădiri acoperite, bannere care mai de care mai colorate, vitrine în care găseşti cele mai macabre oferte au devenit deranjante pentru aspectul general al Reşiţei. Cartierul cel mai afectat de mozaicul prost făcut este Lunca Bârzavei. Pentru a rezolva într-un fel această situaţie, reprezentanţii Primăriei Reşiţa au decis să impună un regulament ce se va aplica la toţi agenţii economici care vor să îşi promoveze propria afacere.

Această decizie nu este un moft al edililor, ci o respectare a legislaţiei în vigoare. Ioan Popa, primarul municipiului, spune că în oraş sunt mii de panouri publicitare care nu au ce să caute. Unele aparţin unor agenţi economici care nici nu mai există pe piaţă, iar altele ale unora care nici nu s-au sinchisit să obţină autorizaţie pentru ele.

Din păcate, cei mai mulţi dintre patroni sunt nemulţumiţi de decizia luată şi refuză să se alinieze cerinţelor impuse. „Vorbim despre un nou regulament pentru publicitate, ce a şi fost supus dezbaterii publice. Există câteva „trompete” care îşi arată nemulţumirea, dar le promit că le voi închide gura. Ar trebui să fie mulţumiţi că impozitarea este la cel mai mic nivel din ţară şi nu să se revolte că îi obligăm să dea jos reclamele. Trebuie să schimbăm oraşul acesta şi fără circ, într-un mod civilizat”, a precizat primarul Ioan Popa.

Mihaela Copia, arhitectul-şef al municipiului Reşiţa, spune că în oraş sunt peste 5.000 de reclame ilegal amplasate. „În ultimii şapte ani, doar 163 de agenţi economici au depus dosare pentru autorizaţie. Notificările trimise la cei vizaţi nu sunt pentru a da amenzi. Nu acesta este obiectivul. În cele trei săptămâni în care am desfăşurat acţiuni, unii au înţeles şi au şi pus în aplicare ceea ce le-am cerut, dar alţii încă refuză”, a adăugat arhitectul-şef.

Astfel, modalitatea de autorizare nu este una foarte complicată, și se acceptă chiar fotografii preluate de pe „google maps”. În urma noului regulament, agenţii economici pot opta şi pentru reclamă în vitrinele magazinelor.

Avizul se va emite în baza următoarelor acte: cerere-tip completată cu elementele de identificare ale beneficiarului, cu precizarea scopului solicitării actului, planul de încadrare în zonă, plan de situație pe care va fi marcat vizibil locul de amplasare al mijlocului de publicitate și cotat față de repere fixe identificabile, grafica mijlocului de publicitate, dimensiuni și distanțe/aliniamente de amplasare față de repere fixe identificabile; copie după extrasul de Carte Funciară al imobilului în cauză, nu mai vechi de trei luni, şi dovada plății taxei pentru eliberarea avizului.

Conform noului regulament, sunt permise toate mijloacele de publicitate cu excepția: bannerelor, mesh-urilor, afișelor/posterelor și anunțurilor de mică publicitate, afișajului electoral, ecranelor publicitare luminoase, steagurilor publicitare, panourilor direcționale. De asemenea, este interzisă acoperirea suprafețelor vitrate cu orice fel de reclamă sau publicitate. Se acceptă firmele inscripționate pe vitrinele/ușile de acces realizate numai din sticlă sablată (prin metoda de mătuire a geamului tâmplăriei), în baza avizului emis de autoritățile administrației publice cu plata taxei de publicitate prevăzută în legislație.

Powered by Jasper Roberts - Blog