Una dintre cele mai lamentabile privatizări în Caraș-Severin este cea a SC Turist Semenic SA. În 2001, când a fost cumpărată cu doar jumătate milion de dolari, societatea comercială, altădată renumită în toată țara, deținea hoteluri, cabane, baruri și terenuri în valoare de 3,4 milioane de dolari. Pe Muntele Semenic funcționau trei hoteluri și mai multe cabane, iar în Reșița, un hotel, în buricul târgului, reper pentru toți care ajungeau prima dată în municipiul reședință de județ.
De la un profit de 99.000 de dolari la sfârșitul anului 1999, în 2001 SC Turist Semenic ajunsese la pierderi ce depășeau 170.000 de dolari. Hotelurile s-au închis rând pe rând, iar până la urmă din tot ce a fost odinioară nu a mai rămas nimic în afara amintirilor. Hotelul Semenic, din centrul Reșiței, intră în aceeași categorie. În 2011 a fost închis pentru renovare și închis a rămas. Cei care i-au trecut pragul în ultimii ani spun că pe dinafară hotelul arată bine, deși este năpădit de buruieni și chiar de pomi care au crescut pe acoperiș ori în balcoanele imobilului. Interiorul pare al unei case părăsită și bântuită de stafii. Cu pereți scorojiți din cauza apei ce se prelinge pe ei, cu mobilier distrus, parchet umflat sau dislocat, miros de mucegai și pânze de păianjeni, calorifere și conducte de apă sparte, oglinzi și geamuri făcute țăndări, hotelul nu mai amintește nimic din vremurile de altădată, de trompeta lui Pavel Bobeică, de vocea Anei Cincă și de celebra lor trupă.
De-a lungul anilor, au existat intenții declarative ale politicienilor locali cu privire la achiziționarea Hotelului Semenic, în contul datoriilor pe care societatea Turist Semenic le are față de Primăria Reșița și Consiliul Județean Caraș-Severin. Așa spunea Mihai Stepanescu și tot la fel gândea și Sorin Frunzăverde. Nici Ioan Crina nu s-a lăsat mai prejos, anunțând intențiile primăriei cu puțin timp înainte de campania electorală din această primăvară. Și unii, și alții doreau să transforme hotelul într-o clădire de birouri pentru angajații instituțiilor respective.
Unul singur, Ioan Popa, actualul primar al municipiului reședință de județ, vede lucrurile altfel: mai puțin prin percepția unui șef de administrație și mai mult prin intuiția omului de afaceri care e învățat să scoată bani din orice. Iar Hotelul Semenic poate deveni o mană cerească pentru primărie, în condițiile în care primarul Popa s-a gândit să-l cumpere nu pentru a-l transforma în birouri pentru funcționari, ci ca să-l redea circuitului turistic, tot ca hotel.
„Ideea mi-a venit de la o discuție purtată cu fosta mare campionă de natație Camelia Potec, care astăzi conduce Federația Română de Natație. La o întâlnire, am rugat-o să ne ajute să organizăm mai multe competiții naționale, ținând seama de condițiile și de tradiția înotului reșițean. Am fost surprins să mi se spună că astfel de competiții nu se pot organiza, deoarece Reșița nu are capacitatea de cazare necesară în astfel de situații.
După ce am ajuns primar, am verificat cele spuse de Camelia Potec și am fost dezamăgit să constat că avea dreptate. În 2015, în Reșița existau doar 420 de locuri de cazare în hoteluri. Aceasta, în condițiile în care la Văliug și Crivaia, numărul lor este de 1.160. Este rușinos, dar și dureros să văd că la Reșița sunt de aproape trei ori mai puține locuri de cazare decât în zona turistică, acolo unde, în 1994, existau doar 150 de locuri“, spune primarul Reșiței.
Ioan Popa speră să găsească înțelegerea consilierilor locali, dar și modalitatea de a achiziționa în condiții avantajoase Hotelul Semenic, care are o capacitate de cazare de 250 de locuri, să-l refacă și să-l redea circuitului hotelier.
Situații de acest gen s-au mai întâlnit în țară, primarul a dat exemplul Iașiului. „Sunt câțiva pași ce trebuie făcuți după ce vom cumpăra hotelul. Trebuie început cu înființarea unei societăți comerciale, primăria devine acționar unic, care va administra hotelul. Apoi, tot primăria va capitaliza societatea comercială“, a mai spus primarul Reșiței, Ioan Popa.