Menu

Articol

Mulţumim, Werner Hirschvogel! Memorialul Werner Hirschvogel la Reşiţa

Autor: 

După o pauză competițională de trei ani, sîmbătă s-a reluat celebra competiție de viteză în coastă de pe Valea Domanului din Reşiţa, unde pe 1 și 2 iulie s-a desfășurat Etapa a 4-a a Campionatului Național - Dunlop, în Diviziile A și B. Etapa de la Reșița este denumită, din acest an, datorită tenacității campionului Lucien Hora, Memorialul Werner Hirschvogel, o legendă a sportului cu motor din România, multiplu campion național și maestru al sportului atît la automobilism viteză, cît și la motociclism, viteză pe circuit. 52 de ani închinați sportului cu motor!

63 de piloți s-au aliniat la startul manșelor de antrenament. 43 în Divizia A și 20 de piloți tineri, sau cu mai puține resurse materiale, în Divizia B, divizie secundă care, iată, reapare în calendarul federației de specialitate după exact 30 de ani de absență. În 1987 alergau în CN de raliuri 100 de echipaje în prima divizie și altele 124 în divizia secundă. Dar erau alte vremuri, iar automobilismul competițional era sport de masă!

La Reșița, traseul – spectaculos, îmbrăcămintea asfaltică – cu promisiuni, piloții sînt, însă, foarte mulțumiți. Cu toate neajunsurile, cursa de la Reșița seamănă cu una europeană, spune deținătorul recordului pe acest traseu, fostul campion Lucien Hora, care, în 2012, la volanul unui monopost Lola 3000, a urcat cei 4820 m în 1:06.683.

Cursa a fost dominată de Andrei Dumitrescu, la volanul unui monopost Tatuus, care a obținut 2:07,597 – foarte aproape de recordul absolut al Coastei lungi! –, urmat, la 9 secunde, de campionul en-titre Bogdan Cuzma și de Paul Andronic, ambii la volanul unor Mitsubishi EVO. Costi Stratnic și a sa Dacia Logan STCC a obținut al patrulea timp din concurs. Un alt favorit, bulgarul Lyuben Kamenov, a abandonat din cauza unor defecțiuni tehnice.

Singurul reșițean aflat în Divizia A, Claudiu Ciucă (Renault Megane – Cl. H2), a cîștigat două cupe, la Clasă (unde conduce în clasamentul general) și la grupa automobilelor cu două roți motoare, ocupînd locul 8 în clasamentul general, cu 2:24,656.

Patru cupe și patru victorii, două la clasă și două în clasamentul general al Diviziei B, au plecat aseară la Soceni, la cel care a dominat fără drept de apel cele două etape de divizie secundă derulate la Reșița: Cosmin Gruba, fiul campionului național din anii 80, Dan Gruba! Cosmin a urcat cei 4820 de metri ai traseului în 2:28,850, obținînd al 14-lea timp din cele două divizii cumulate, ceea ce spune foarte multe despre mîna acestui tînăr pilot, dar și despre mașina pe care o pilotează, un VW Golf IV, pe care îl pregătește singur în garajul său de la Soceni!

Și pentru că scriam de Dan Gruba, tatăl excelentului Cosmin!, trebuie să remarc dominația dinastiilor de piloți în CNVC: Așadar, Cosmin este fiul lui Dan, Petru și Florentina Iovan, care au concurat tot în Divizia B, sînt copiii pilotului reșițean Petru Iovan, Dan Andronic moștenește pasiunea și talentul tatălui său, regretatul Horia, Adi Iliescu a venit însoțit de Sorin, care a muncit pe brînci la reglaje și setări, iar cîștigătorul absolut al Coastei, Andrei Dumitrescu, este fiul lui Radu - de trei ori campion național pe vremea cînd era student la Politehnică -, prezent la cursă, și nepotul celebrului Marin Dumitrescu, care la 98 de ani a participat, săptămîna trecută, la Sinaia, la un raliu al seniorilor! Nea Marin, care superb se autodefinea ca fiind oltean din naștere, bucureștean prin adopțiune și clujean prin afecțiune, a fost 30 de ani campion al României!

Dar aș fi vorbit astăzi de dinastii și moșteniri dacă la cursa de duminică nu ar fi fost prezentă și Conny Hirschvogel? Fiica uriașului campion bănățean i-a înmînat lui Andrei Trofeul Werner Hirschvogel!

Cine a fost Werner Hirschvogel? Iubitorii motor-sportului din România îl cunosc drept singurul rival al campionului Nicu Grigoraș și al echipei oficiale de uzină Dacia-Pitești.

Născut la Resita la 13 decembrie 1931, Werner Hirschvogel a dus o viață închinată sportului cu motor, începand din 1950, cu motociclismul viteză pe circuit, sport în care a strălucit, obținînd 12 titluri și titlul de Maestru al Sportului.

În 1978 trece la automobilism și trei ani mai tîrziu obține primul titlu de campion național, pilotînd un Alfa-Romeo Alfasud. Ultimul titlu îl obține în anul 2000, la venerabila vîrstă de 69 de ani, la clasa 1.800 cmc, tot la viteză în coastă.

Hirschvogel a fost arhitectul echipei reșițene de mai tîrziu, fiind cel care i-a crescut în acest sport pe Lucien Hora și Mircea Pădurean.

Werner Hirschvogel a fost răsplătit, în 2012, cu titlul de Maestru al Sportului, după opt titluri de campion la viteză în coastă și trei la viteză pe circuit. Se stinge din viață la 10 iulie 2014, rămînînd în amintirea iubitorilor motor-sportului drept unul dintre piloții de legendă ai Reșiței, dar și ai României.

"Mulțumim, Werner, că ai vegheat, de acolo, de sus, pentru ca acest concurs să iasă bine", a spus în finalul festivității de premiere, cu ochii în lacrimi și cu vocea gîtuită de emoții, campionul Lucien Hora, cel care a luptat din greu pentru această competiție a tuturor reșițenilor!

Powered by Jasper Roberts - Blog