Menu

Articol

Popa vrea să-i convingă pe investitori că Reşiţa e atractivă! Avalanşă de proiecte în municipiu!

Primarul Reşiţei, Ioan Popa, a lansat o invitaţie către antreprenorii reşiţeni pentru a participa la o discuţie în care să le prezinte proiectele administraţiei publice, în derulare şi viitoare, să le solicite puncte de vedere cu privire la modul în care se doreşte dezvoltarea municipiului şi, nu în ultimul rând, să discute noile reglementări legislative legate de parteneriatele public-private. La evenimentul desfăşurat, astăzi, la orele amiezii, într-un restaurant din Reşiţa, au participat aproximativ 100 de oameni de afaceri, manageri de societăţi private, mici întreprinzători.

Ioan Popa: „Reşiţa are proiecte, are viitor!”

În discursul său, Ioan Popa, a prezentat „punctele tari” privind atractivitatea oraşului, începând de la nivelul de educaţie ridicat, „peste media naţională” (spune primarul), sistemul de educaţie intitulat „Şcoala duală”, care pregăteşte la Reşiţa meseriaşi pentru economia reală, taxele şi impozitele mai mici decât în celelate oraşe, modernizarea transportului în comun, prin introducerea tramvaiului, precum şi o avalanşă de proiecte, cu fonduri europene, privind modernizarea oraşului.

Tramvaiul nu va mai fi ca pe vremri!

Referitor la tramvaiul cu care se vor deplasa reşiţenii peste doi ani, primarul ioan Popa, a declarat:

„Pe mobilitate urbană, avem în jur de 10 proiecte. Acwstea sunt cele mai mari! Undeva la 40 de milioane de euro înseamnă tramvaiul, 25 de milioane este refacerea căii de rulare, 9 kilometri, de la Kaufland, la Muncitoresc, şi relocare de infastructură subterană, acolo unde este necesar, şi se tratează toată trama stradală, adică, din trotuar în trotuar. Se reabilitează complet. (...) În Govândari ne tragem cu linia pe spaţiul verde, ca să diminuez sau să risipesc un pic îngrijorările tuturor. Ne tragem pe spaţiul verde din mijlocul bulevardului, astfel, căile de rulare auto vor fi libere, şi staţiile de aşteptare le facem pe refugii. Deci, nu se va mai întâmpla ca pe vremuri, când opreşte tramvaiul, să se orpească circulaţia auto! Nu, circulaţia auto va merge fluent, fiindcă facem refugii, ca la Timişoara, ca în alte oraşe. Deci, Govândarul va fi rezolvat în manieră simplă! După aceea, venim în partea de sus a oraşului. Unde e cea mai îngustă zonă, de la OMV, până la Universitate, staţiile vor fi tot pe refugii. Dacă va fi nevoie, vom intra cu nişte extensii, pentru staţii, cu nişte suporţi de trotuare, peste Bârzava, astfel încât să putem să rulăm cu maşinile fără probleme”.

Nu vom mai avea probleme cu transportul în comun, timp de 30 de ani!

„Am optat pentru tramvaie, pentru că era singura modalitate cu care putem să intervenim rutier pe bulevard. Alta nu mai era! Puteam să luăm tramvai, autobuz electric sau toleibuz. Troleibuzul nu-mi dădea voie să modific linia, autobuzele electrice nu sunt validate de timp! (,,,) Tramvaiul este validat şi de Uniunea Europeană, având cea mai bună rată de eficienţă timp/cost. Tramvaiul ţine 30 de ani! Noi am luat tramvaie vechi de 30 de ani, de la Bilelefeld, le-a luat fostul primar Mircea Popa, şi noi le-am luat de bune după 30 de ani. Deci, 30 de ani nu vom mai avea probleme pe partea de transport public!”, a mai spus primarul Ioan Popa.

Vor fi cumpărate 14 tramvaie

Pentru a vedea, pe viu, cum funcţionează tramvaiele noi în oraş, mâine, primarul Ioan Popa, împreună cu specialişti din Primărie, vor pleca în Germania, la Berlin, la Gera şi Chemnitz, două oraşe care au avut probleme similare cu ale Reşiţei şi au introdus tramvaie în transportul public.

Conform lui Ioan Popa, pentru transportul bublic din Reşiţa, vor fi achiziţionate 14 tramvaie.

Popa a mai vorbit şi despre proiecte de eliminare a polilor de sărăcie din Reşiţa, despre complexul urban care se va dezvolta pe malul drept al Bârzavei, despre modernizarea centrului civic.

La dezbaterea de după prezentarea proiectelor de dezvoltare a Reşiţei, oamenii de afaceri au cerut parcări. dar s-au plâns şi de lipsa forţei de muncă.

Powered by Jasper Roberts - Blog