Menu

Articol

S-a descoperit cauza insolvenţei Fabricii de lapte din Oraviţa! Fabrica nu-şi vinde produsele!

Fabrica de lapte din Oraviţa, societate a Consiliului Judeţean Caraş-Severin, a fost vizitată, astăzi de o delegaţie a Consiliului Judeţean, în frunte cu preşedintele Romeo Dumitrescu, care a invitat şi doi specialişti olandezi, de la firma Cownexxion, pentru a le prezenta situaţia societăţii din Oraviţa, aflată în insolvenţă, şi pentru a găsi soluţii de relansare a producţiei. La întâlnire au fost invitaţi şi producători de lapte, membri Asociaţiei Crescătorilor de Bovine din Răcăşdia, precum şi producători de lapte independenţi.

Delegaţia a vizitat liniile tehnologice de preparare a laptelui pasteurizat, a smântânei şi a brânzeturilor. Au fost ascultate punctele de vedere ale angajaţilor, ale noului administrator special, Laura Maria Adil. În fabrică lucrează 10 angajaţi, plus încă 23 de achizitori de lapte. Problema este că fabrica de lapte, cu excepţia produselor cuprinse în Programul „cornul şi laptele”, vinde foarte puţin şi produce pe stoc.

Fermierii sunt nemulţumiţi! Nu mai vor să livreze lapte la fabrică

După vizitarea fabricii, în curte, fermierii producători de lapte şi-au prezentat nemulţumirile, acestea fiind legate, în primul rând, de preţul foarte mic de achiziţie, 99 de bani pe litru, precum şi de faptul că Fabrica din Oraviţa plăteşte chiar şi cu 4-5 luni întârziere laptele achiziţionat. Cei mai mulţi producători au spus că renunţă să mai livreze laptele la fabrica din Oraviţa, alţii, puţini, au spus că vor livra în continuare, cu speranţa că, totuşi îşi vor primi banii.

Produsele sunt foarte bune!

După  discuţia cu producătorii de lapte a avut loc o masă rotundă, la care a fost invitat şi primarul Oraviţei, Dumitru Ursu. A avut loc şi o degustare a produselor, iar specialiştii olandezi au afirmat că smântâna, caşcavalul şi, în mod special, brânza produsă la Oraviţa sunt foarte bune(!).

Concluzia olandezilor: „Nu ştiţi să vindeţi!”

Concluzia olandezului Klaas Struiksma a fost că fabrica nu are o strategie de marketing pentru vânzarea produselor. Fabrica s-a concentrat pe achiziţionare şi producţie, dar nu ştie să-şi vândă produsele. Sugestia olandezilor a fost că produsele ar trebui intens promovate în Oraviţa şi în localităţile din împrejurimi, dar, acestea ar putea fi vândute şi pe piaţa externă. Câştigarea pieţelor din străinătate nu este uşoară, însă, marketingul este un domeniu în care trebuie angrenaţi specialişti. Aşa ceva, Fabrica de lapte din Oraviţa nu are şi îşi vinde produsele la întâmplare.  În urma acestei concluzii, acceptate de toată lumea, şi primarul Dumitru Ursu s-a angajat să contribuie la promovarea şi distribuirea produselor lactate al fabricii în Oraviţa.

În final, Olandezii au promis că peste aproximativ o lună vor reveni la Oraviţa cu un important producător de lapte şi brânzeturi din Olanda, pentru a se stabili o strategie de promovare şi vânzare a laptelui. Şi preşedintele Consiliului Judeţean, Romeo Dumitrescu, a promis că va continua să se implice, inclusiv prin relaţiile sale personale, pentru a ajuta Fabrica de lapte din Oraviţa.

Powered by Jasper Roberts - Blog