Menu

Articol

Undă verde pentru organizarea CUSTOM Reşiţa, un eveniment de 800.000 de euro!

Ioan Popa

Consilierii locali reşiţeni au aprobat ieri, în unanimitate, Acordul de colaborare  cu GNB AGENCY SRL, pentru organizarea evenimentului „CUSTOM Reşiţa“, în perioada 5-7 iulie. Social-Democraţii, prin vocea liderului de grup, Mirel Sabo, au cerut explicaţii suplimentare, arătându-se sceptici, în condiţiile în care costurile legate de eveniment se duc spre 800.000 de euro, însă după o pauză de consultări, au decis să voteze favorabil Acordul.

Primarul Ioan Popa a explicat tehnic cum vor sta lucrurile, încercând să-i liniştească pe cei neîncrezători în acest proiect de anvergură.

„În principiu primăria nu plăteşte nimic. Noi am făcut un contract de asociere cu GNB AGENCY SRL, sapecializată în organizarea evenimentelor de acest gen. Agenţia îşi asumă plata artiştilor şi vinde biletele, până la concurenţa sumei pe care o plătesc artiştilor. De exemplu, dacă prestaţia artiştilor costă 400.000 de euro, ea vinde bilete şi din momentul în care ajunge la 400.000 de euro, îşi ia 10% după care nu îşi mai ia decât 10% din suma care se încasează în plus, restul revine primăriei. Primăria îşi asumă celelalte costuri: scenă, transportul artiştilor, cazare. Bugetul primăriei este fundamentat pe sponsorizări de genul: cei care vor vinde băutură şi mâncare, pe bază de jetoane, vor plăti o taxă la primărie, iar 30% din vânzări vor ajunge la noi. Estimăm că în varianta optimistă şi realistă, de 10.000-15.000 de plătitori, vom scoate bani şi vom avea chiar şi profit. La 20.000 profitul va fi chiar mare. La 10.000 de plătitori, varianta cea mai pesimistă, vom fi tanda pe manda“, a explicat Popa.

În cazul în care încasările nu vor acoperi plata artiştilor, diferenţa o suportă primăria. Popa spune că, doar ipotetic se poate întâmpla aşa, în mod real, nu.

Edilul-şef ne asigură că există un plan bine făcut în privinţa cazării miilor de participanţi. Pe stadionul din Valea Domanului, stadionul Gloria şi Arsenal vor fi amenajate corturi, la fel cum e la Untold, Electric Castle şi oriunde se organizează astfel de evenimente. În plus, vor exista puncte în oraş, inclusiv Poiana Golului, pretabile la amenajări de camping-uri. Apoi se pot caza în căminele de elevi, pentru că este vacanţă, în hotelurile din Reşiţa, dar şi la Văliug, Crivaia şi Semenic. Alţi vin de la Timişoara şi pleacă înapoi. Popa mai spune că primăria încearcă să încurajeze închirierea de apartamente cum e la Cluj unde, de exemplu, în perioada Untold-ului se închiriază apartamentul cu 500 de euro pe patru-cinci zile. Accesul cu maşina va fi permis doar celor care campează pe Dealul Golului şi persoanelor cu handicap. Restul plătitorilor vor urca, în cinci minute, pe cărarea din apropierea stadionului.

În Nota de fundamentare prezentată consilierilor, există nişte esatimări în privinţa încasărilor şi a cheltuielilor, după cum urmează:

La 10.000 de participanţi, din bilete se vor încasa, net, 321.000 de euro, din sponsorizări 150.000 de euro, iar din catering 195.000 de euro. Total venituri, 669.000 de euro.

La 15.000 de spectatori, din bilete se estimează încasări nete de 521.000 de euro, sponsorizările rămân la fel, în timp ce veniturile din catering urcă la 293.000 de euro, Total venituri nete, 965.000 de euro.

În varianta super optimistăm, cu 20.000 de participanţi în trei zile de festival, veniturile din biletele vândute se duc la 735.000 de euro, sponsorizarea e aceeaşi, iar din vânzarea mâncării şi a băuturilor se estimează 391.000 de euro, iar totalul încasărilor ajunge la 1.276.000 de euro.

În privinţa cheltuielilor, în oricare variantă, lucrurile stau aşa:

Scenotehnica – 100.000 de euro.

Transport+acommodation – 73.000 de euro.

Personal – 25.0000 de euro.

Promovare – 85.000 de euro.

Artişti – 500.000 de euro.

Total – 783.000 de euro.

Powered by Jasper Roberts - Blog