Menu

Articol

Ioan Popa vrea să (re)pună tramvaiul pe roţi la Reşiţa!

Consiliul Local Reşiţa a aprobat, astăzi, înfiinţarea unei societăţi comerciale de transport public local, care se va ocupa de transportul călătorilor în municipiu, în baza strategiei stabilite de Consiliul Local. Conform primarului Reşiţei, Ioan Popa, iniţiatorul acestui proiect de hotărâre, societatea trebuia înfiinţată în condiţiile în care Reşiţa va renunţa la transportul cu autobuze şi mizează pe introducerea unui sistem de transport modern şi nepoluant, din fonduri europene.

„Schimbăm calea de rulare şi cumpărăm 10 tramvaie noi!"

Înainte de votul consilierilor locali, primarul Ioan Popa şi-a exprimat astfel punctul de vedere:

„Ne propunem înfiinţarea unei societăţi comerciale a municipiului Reşiţa, cu activitate, transport public, transport urban, pentru că suntem pe cale de a derula proiectul de reabilitare a căii de rulare, de schimbare, practic, a căii de rulare a tramvaiului şi achiziţia a 10 tramvaie noi. Acest proiect nu se putea derula decât dacă aveam os ecţie a Primăriei sau dacă aveam o societate comercială. Am ales varianta societate comercială care să înceapă de la zero. Această societate comercială se va licenţia în transportul public urban, urmând ca cei de la Fonduri Europene să dea drumul la proiect”.

„Astăzi, suntem în faza următoare: avem un contract semnat acum o săptămână-două, pentru expertiză. Se face o expertiză a liniei, cale de rulare, poduri, staţii de curent şi aşa mai departe, de la depoul de tramvaie până sus, în Stavila, urmând ca în 15 noiembrie să ne fie predată această expertiză şi pe baza ei vom face o licitaţie,... SF-ul, adică studiul de fezabilitate pentru proiect. Estimăm ca, undeva, în decembrie-ianuarie, să deschidem plicurile pentru SF-uri, să vedem cine a câştigat SF-urile şi până în luna mai-iunie să încercăm să avem aceste SF-uri gata,... sau acest SF, pentru ca să putem să depunem proiectele. Proiectele se depun în luna iunie 2017. Din decembrie până în iunie vor fi în consultare publică şi în iunie se deschide sesiunea de depuneri pe mobilitate urbană. E un timp destul de scurt, destul de strâns. Avem două lucruri care ne pot provoca eventuale întârzieri. Unul este o eventuală contestaţie. Dacă apar contestaţii în ianuarie-februarie, o lună, două, pot să ne împingă contestaţiile până la câştigătorul SF-ului, şi al doilea subiect critic ar putea fi avizul de mediu, pentru că, cu siguranţă, vom avea nevoie de un impact de mediu. Am vorbit cu domnul Vodiţă, la Agenţia de Mediu. S-ar putea să fie un avantaj pentru noi faptul că avem o reabilitare a căii de rulare, fapt care arată că acestă linie a existat şi nu poate să vină cineva de la Mediu şi să spună că ce faci domnule aici!? Pentru că facem acelaşi lucru, nu facem ceva nou”, a spus Ioan Popa.

„Dacă populaţia respinge tramvaiul, rămânem cu Ro-A-Tirul"

Primarul a mai precizat că expertiza va spune dacă varianta cu tramvaiul este valabilă. La întrebarea consilierului Mirel Sabo ce se va întâmpla dacă în urma consultării publice populaţia va respinge propunerea de transport public cu tramvaiul, primarul Ioan Popa a răspuns ironic:

„Dacă în urma consultării publice populaţia respinge tramvaiul, este posibil să ne oprim. Dacă aşa va zice populaţia Reşiţei, ne oprim! Închidem această societate comercială, rămânem cu Ro-A-Tirul şi mergem înainte cu aceste autobuze performante, cu acest sistem de transport public ultrainteligent, de care toată lumea e fericită, cu aceste subvenţii pe care continuăm să le dăm!”, a spus Ioan Popa.

Ioan Popa a explicat că singura modalitate de a scăpa de calea de rulare care încurcă circulaţia în oraş, pe un proiect finanţat din bani europeni, este prin a face un proiect de reabilitare a tramvaiului, ceea ce va însemna cale de rulare nouă şi tramvaie noi. Dacă Reşiţa vrea troleibuz sau autobuze electrice UE nu ne va da bani pentru scoaterea căii de rulare, a spus primarul  Popa a mai spus că, după informaţiile sale, ştiinţa şi tehnica au mai făcut progrese,  iar noile căi de rulare sunt mult mai silenţioase. Până la urmă, Consiliul Local a votat înfiinţarea societăţii comerciale de transport public local.

Consiliul local a votat şi administratorul noii societăţi comerciale, acesta fiind Gheorghe Gelu Ardelean.

Avem trei denumiri, nu una!

Dând dovadă de imaginaţie, Ioan Popa nu a propus un singur nume pentru noua societate comercială, ci trei! Consiliul Local le-a votat pe toate trei, urmând ca primarul (sau o comisie de specialişti) să o aleagă pe cea mai plăcută ochiului şi urechilor. Cele trei denumiri posibile sunt:

a) SC Compania Municipală de Transport Urban Reşiţa SA;
b) SC Transport Urban Reşiţa SA;
c) SC TRANSURBAN SA.

Powered by Jasper Roberts - Blog