Menu

Articol

Propuneri de dezvoltare a Staţiunii Secu; maneliştii trebuie interzişi!

La dezbaterea de astăzi, privind strategia de dezvoltare a Staţiunii turistice Secu din apropierea Reşiţei, s-a ajuns la concluzia că şoseaua Reşiţa – Staţiunea Secu trebuie neapărat asfaltată. Nu a fost singura concluzie, însă infrastructura precară a staţiunii a fost principalul motiv invocat pentru lipsa de atractivitate a zonei şi a numărul mic de turişti. Dezbaterea publică, aşa cum a precizat primarul Reşiţei Mihai Stepanescu, a fost necesară şi obligatorie pentru stabilirea unei strategii de dezvoltare şi pentru accesarea de fonduri europene.

La dezbaterea desfăşurată în sala de şedinţe a Consiliului Local Reşiţa au fost reprezentanţii firmei D&D Consulting, care va elabora strategia de dezvoltarea a Staţiunii Secu şi a zonelor din jur, specialişti din Primărie, patroni din Reşiţa cu afaceri în domeniul turistic, administratori de obiective turistice, asociaţii. A fost prezent şi primarul comunei Văliug, Sorin Blaga.

În deschidere, primarul municipiului Reşiţa, Mihai Stepanescu, a precizat, printre altele: „E foarte necesară o strategie a zonei turistice, singura zonă turistică declarată în actele normative este zona Secu. Noi am făcut nişte proiecte şi în alte zone, dar, din păcate, pe noul ciclu de finanţare nu putem să accesăm bani ca să fie dezvoltate. Şi, atunci, am considerat că este bine să ne vedem aici ca să intervenim cu idei pentru a elabora o temă profesionistă, o strategie potrivită cerinţelor actuale, pentru dezvoltarea zonei Secu”.

Spre surprinderea unor participanţi, care se aştepatau ca firma de consultanţă să vină cu soluţii, reprezentanţii firmei D&D Consulting au explicat că ei, de fapt, aşteaptă şi notează propunerile participanţilor. Apoi, în funcţie de ceea ce doresc patronii, administratorii, turiştii, voluntarii, vor elabora şi strategia, în câteva săptămâni.

Au fost ridicate probleme legate de proprietatea asupra terenurilor, de drumul foarte prost, de întreruperile de curent, de lipsa apei potabile şi a canalizării, de lipsa semnalului de telefonie mobilă în mai multe părţi din staţiune, de lipsa locurilor de cazare, de faptul că Lacul Secu este colmatat, de lipsa unor evenimente culturale, sportive şi de divertisment, care ar atrage turiştii.

Un aspect pozitiv menţionat este că Platoul Secu a fost concesionat pe 49 de ani unei firme administrate de Emil Bulboacă, acesta investind anul trecut 104.000 de euro şi anul acesta 100.000 de euro pentru modernizare, investiţiile urmând să continue pe perioada a încă 5 ani (7 ani în total). Un aspect negativ ar fi că nici în prezent nu s-au elaborat ghidurile de finanţare europeană, aşa că proiectele pentru finanţare încă nu pot fi realizate. Acesta fiind un aspect al birocraţiei şi ineficienţei bucureştene şi europene.

Le dezbateri au participat şi reprezentanţii Asociaţiei Trip Factory, foarte vocali, aceştia au acuzat administraţia că tărăgănează lucrurile, când acestea ar trebui făcute cu promptitudine. Tinerii şi-au propus să organizeze un festival de muzică pe Platoul Secu, în această vară.

Au fost lansate şi idei îmbrăcate în formulări amuzante, de exemplu, Mihai Stepanescu a afirmat: „Noi, de mai mulţi ani încercăm să mărităm fata şi nu ştim cum să o facem mai frumoasă, fizic, intelectual, fenotipic!”  Altfel spus, se fac încercări pentru a atrage investitori. O altă propunere care a stârnit hazul, dar şi controverse printre participanţii la dezbatere a fost aceea că în Staţiunea Secu trebuie interzişi maneliştii! Primarul din Văliug a opinat că şi maneliştii sunt oameni, au şi ei bani de cheltuit şi nu poţi să-i opreşti la marginea staţiunii! În definitiv, cum deosebeşti, pe şosea, un manelist de un om normal!?, s-a întrebat retoric primarul Sorin Blaga. O doamnă inginer de şosele propunea ca transportul de la Reşiţa la Secu să se realizeze cu caruselul! În sfârşit, poate că a fost vorba despre o confuzie de termeni. Probabil se referea la maşinuţele cu vagonete, numite şi titicar. Ori, de la titicar, la titi-carusel sau la tiribombă, nu e decât un pas. Iar, noi ne-am şi imaginat cum pleacă turiştii învârtindu-se cu caruselul, de la Reşiţa la Secu.

La final, s-au tras concluziile: „Această strategie de dezvoltare e necesară pentru accesarea de fonduri europene, e una din condiţiile Uniunii Europene, iar staţiunile sunt un punct special în perioada 2014 – 2012, şi de aceea este necesară o strategie axată pe dezvoltarea turismului în Staţiunea Secu. (...) Problemele principale sunt legate de infrastructură şi de accesul persoanelor la ceea ce înseamnă utilităţi. Trebuie găsite, în perioada următoare, când zic perioada următoare vorbim până în 2020, cele mai bune soluţii, inclusiv tehnice, pentru a se putea asigura acest lucru”, a spus Ilariana Jors, reprezentant al firmei D&D Consulting.

 

Powered by Jasper Roberts - Blog