Primarul Reşiţei, Ioan Popa, a convocat în această dimineaţă Comitetul pentru situaţii de urgenţă, din cauza faptului că societatea de transport în comun, RO-A TIR, a trimis un comunicat prin care înştiinţa Primăria că astăzi, de la ora 12.00, va retrage autobuzele de transport persoane de pe trasee. Astfel, primarul a declarat situaţie de urgenţă la Reşiţa.
Firma de transport RO-A TIR nu mai are semnat niciun contract cu Primăria Reşiţa, de două luni, după ce Primăria şi Consiliul Local au decis să înfiinţeze propria societate de transport public. Însă, până la preluarea serviciului de transport public de către administraţia publică locală a solicitat firmei de transport să semneze un act adiţional de prelungire a contractului cu 4 luni. Conducerea RO-A TIR a refuzat să semneze prelungirea contractului până când Primăria Reşiţa nu va plăti suma de 2.000.000 de lei, restantă de pe vremea administraţiei Stepanescu.
Primarul Ioan Popa a vorbit, astăzi cu conducerea firmei de transport şi a convins-o să nu oprească autobuzele. Primarul a conovocar pentru această după-amiază o şedinţă de Consiliu Local de îndată, unde va propune majorarea subvenţiilor pentru pensionari şi alte categorii de călători ce beneficiază de gratuitate de transport, deoarece firma arată că la nivelul subvenţiilor actuale lucrează pe pierdere.
Dacă RO-A-TIR nu va fi mulţumită de oferta primarului şi a Consiliului Local, reşiţenii s-ar putea trezi de mâine fără transport în comun.
Conform precizărilor primarului Ioan Popa şi ale administratorului societăţii Transport Urban a Consiliului Local, Gelu Ardeleanu, cele 9 autobuze marca Volovo au fost deja cumpărate şi vor fi livrate la Reşiţa în prima jumătate a lunii octombrie. Anul acesta.
UPDATE, ora 18,10 ===============
În şedinţa de îndată, primarul Ioan Popa le-a vorbit consilierilor despre cum stau lucrurile spunând că este o situaţie de criză inimaginabilă şi că nu vede o altă ieşire din impas în afară de cea a majorării biletelor de călătorie pentru pensionari, preţ suportat tot de primărie.
„Contractul cu RO-A TIR avea termen până pe 15 septembrie și în urmă cu o lună și jumătate am hotărât în Consiliu Local să prelungim delegarea transportului către RO-A TIR până în ianuarie ca sa fim în stare să ne aducem autobuze și să putem demara transportul cu societatea noastră. În baza acestei hotărâri am întocmit actul adițional pe care l-am semnat și trimis la RO-A TIR. Până la ora de față nu l-au semnat astfel că în ultima lună și jumătate am trimis fel de fel de adrese și notificări în care i-am somat să ne semneze actul ca sa nu ieșim în afara contractului și să rămânem fără transport”, a spus Popa.
În schimb, cei de la RO-A TIR cer insistent să li se plătească câteva luni subvenţii de 250.000 de lei pe lună, cu 50.000 de lei mai mult ca până acum. În caz contrar, Reşiţa rămâne fără transport local, până la sfârşitul lunii noiembrie, în cel mai bun caz, când vor fi aduse autobuzele articulat
„Noi plătim momentan 130 de mii de lei pe lună subvenție pentru traseele exterioare, cam asta e suma în medie, asta de peste un an de zile. Peste acești bani, avem cam 70.000 de lei pe lună pentru persoanele vărstnice, și mai sunt revoluționarii și persoanele cu handicap care mai însumează 10-20 de mii de lei, deci astăzi suntem deja undeva la 200.000 de lei subvenții pe lună.
Propunerea degajată de situația de astăzi este una rezonabilă. Mai exact, biletele pentru transportul în comun sunt 2 lei, în timp ce tichetele pentru pensionari, după cum s-a convenit cu operatorul în urmă cu câțiva ani, sunt de 1,4 lei. Ceea ce propun eu în acest proiect este să ducem cuantumul biletelor pensionarilor la 2 lei, ceea ce va acoperi această gaură și am ajunge la acești 250.000 lei pe lună care ni se cer”, a precizat edilul-şef.
Şi pentru prima dată în acest mandat, consilierii PNL, PSD, PMP şi PV au fost unanimi de acord cu proiectul de hotărâre care a trecut fără nicio problemă.