În ședința ordinară din 29 iunie, consilierii județeni vor dezbate un proiect de hotărâre privind aprobarea încetării contractului de concesiune nr.12584/05.10.2007, modificat prin Actul adițional nr.1/26.09.2011, intervenit între concedentul Consiliul Județean Caraș-Severin și concesionarul S.C.Aeroportul Caransebeș S.A., prin procedura rezilierii judiciare.
De precizat că, SC Aeroportul Caransebeș SA are ca acționari principali pe Argirom International SA, cu 22,8%, controlată cândva de fostul deputat PSD Iosif Armaș, același care cumpărase și Stațiunea Băile Herculane, și SC EXCAV PROD SRL, cu o participație de 74,583%, a lui Axente Obrejan, zis „Arabela“, unul dintre afaceriștii din preajma lui Ionesie Ghiorghioni.
Contractul de concesiune a fost încheiat între părți în data de 5 octombrie 2007 și modificat și completat printr-un act adițional datând din septembrie 2011. Consiliul județean consideră că firma concesionară și-a respectat doar parțial obligațiile asumate. Potrivit surselor noastre, în urma unei negocieri directe, CJ a aprobat concesionarea terenului necesar folosirii și exploatării pistei aeroportului, în suprafață de 126 hectare, pe o perioadă de 30 de ani și cu plata unei redevențe anuale de aproape 180.000 de lei. Ulterior, contractul s-a modificat printr-un act adițional, suprafața concesionată ajungând la 191 de hectare, iar valoarea redevenței a fost fixată la 65.500 de euro anual, plătiți în lei la cursul BNR din ziua efectuării plății.
La începutul lunii martie a acestui an, Consiliul județean a emis factura fiscală în valoare de 72.774 de lei, reprezentând redevența concesiunii datorată primului trimestru al anului, însă SC Aeroportul Caransebeș SA nu a plătit-o, motiv pentru care, în luna mai, Consiliul județean a somat concesionarul. A făcut-o degeaba, întrucât Aeroportul nu are de unde să plătească ratele. EXCAV PROD SRL este în reorganizare judiciară, urmându-se în cauză procedura simplificată, adică falimentul. În litigiu mai există o factură fiscală, de 72.454 de lei, aferentă trimestrului IV din 2014. Ea este contestată în instanță, de una dintre băncile comerciale, din cauza insolvenței cesionarului. Banca solicită anularea și recuperarea sumei respective, reprezentând împrumutul dat de EXCAV PROD pentru plata redevenței concesiunii, plătită fără aprobarea comitetului creditorilor.
Pe de altă parte, CJ susține că nici investițiile angajate de concesionar nu au fost realizate. Spre exemplu, Argirom se obliga, în termen de patru ani, să facă investiții de 2,1 milioane de dolari, constând în: decolmatarea pistei, repararea căii de rulare, instalarea baliajului, completarea parcului de autospeciale, însă, în realitate, firma lui Armaș nu a făcut mare lucru.
În aceste condiții, și ținând seama că pe „Arabela“ îl paște falimentul, consilierii județeni sunt chemați să aprobe încetarea contractului de concesiune.