Menu

Articol

Ioan Popa, primarul Reşiţei, răspunde pe Facebook: „Singura soluţie, tramvaiul!”

Modernizarea transportului în comun la Reşiţa suscită vii discuţii, atât în spaţiul real, cât şi în cel virtual, mai ales după ce primarul municipiului, Ioan Popa, a anunţat că, în opinia sa, varianta (re)introducerii tramvaiului este prima opţiune. Tramvaiul, la Reşiţa, a fost dat în folosinţă în anul 1988-89 şi a fost desfiinţat în anul 2011.

Principalele motive invocate la desfiinţare au fost că tramvaiele erau vechi şi se defectau des, calea de rulare era proastă, iar zgomotul şi trepidaţiile erau mari. Şi linia de alimentare cu energie electrică crea probleme, firul de cupru rupându-se destul de des. În aceste condiţii funcţionarea tramvaiului era extrem de costisitoare. Conducătorii auto erau şi ei supăraţi pe tramvai din cauză că oprirea tramvaielor în staţii, care nu erau prevăzute cu refugii pentru călători, obliga maşinile să staţioneze, întrerupându-se fluiditatea circulaţiei. După oprirea tramvaielor s-a ales soluţia, prezentată drept provizorie, a transportului în comun cu autobuze, mai noi sau mai vechi, până când se va realiza un proiect de anvergură privind modernizarea transportului în comun. Deocamdată, din iniţiativa fostului primar, Stepanescu, continuată de fostul viceprimar, Ioan Crina, s-a realizat un „Studiu de mobilitate urbană”, care propune trei variante pentru transportul de călători în Reşiţa: tramvai, troleibuz sau autobuze electrice. A patra variantă ar fi o combinată între ele, de exemplu, trolebuz pe axa principală şi autobuze electrice pe traseele secundare.

După ce au studiat „Studiul…”, noul primar Ioan Popa şi specialiştii săi au anunţat că tramvaiul e varianta cea mai bună.  Va fi încăpător, silenţios şi nepoluant. Marele avantaj este că şi vechea cale de rulare poate fi scoasă în cadrul aceluiaşi proiect, pe fonduri europene.

După ce a fost atacat, lăudat, iar atacat şi beştelit în comentariile de la articolele despre tramvai postate pe Facebook, aseară, primarul Ioan Popa a răspuns la provocarea lansată de bloggerul Petre Dalea:

Petre Dalea: Tramvaiul nu va rezolva IN TOTALITATE problema transportului public in Resita. Mai sunt muuulte rute pe care tramvaiul nu are cum sa fie implementat asa ca tot va fi nevoie de autobuze ... si atunci de ce sa nu fie AUTOBUZE ELECTRICE pe toate traseele ? Autobuzele electrice nu sunt ecologice ? Si apoi investitia pentru implementarea transportului urban cu autobuze electrice e muuult mai mica decat investitia pentru tramvai pentru ca nu e nevoie de cale de rulare si nici de linie de alimentare ...

Bălănescu Dana Antoaneta: da, un studiu de fezabilitate ar fi necesar! Nu mai adaug altceva, ca si asa...doar Fb ne mai intreaba....

Popa Ioan: Autobuzele electrice sunt in faza de testare, nu au verificarea „timpului", nu exista nici o metropola din vest care sa le utilizeze astazi la scara larga. Singura modalitate in care putem scapa de linia de tramvai actuala este exact aceea de a o inlocui cu una noua, fara dale de beton, gandita inteligent. Am angajat o achipa de experti care ne va da solutia finala la sfarsitul lunii septembrie.

Aşadar, Ioan Popa mizează în continuare pe tramvai, ca singură soluţie viabilă de a scăpa de actuala cale de rulare şi de a realiza un transport modern în Reşiţa.

Powered by Jasper Roberts - Blog