Menu

Articol

Procurorii DNA cer suspendarea mandatelor lui Frunzăverde și Ghiorghioni

Unul din punctele înscrise pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Județean Caraș-Severin, din data de 29 iulie se referă la: „Informare referitoare la solicitarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție –Direcția Națională Anticorupție cu privire la suspendarea de drept a mandatului președintelui Consiliului Județean Caraș-Severin, domnul Sorin Frunzăverde și a vicepreședintelui Consiliului Județean Caraș-Severin, domnul Ionesie Ghiorghioni, în condițiile art. 94 lit.m) din Legea 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată cu modificările și completările ulterioare, datorită faptului că s-a dispus transmiterea în judecată a acestora“.

O solicitare inedită pentru administrația județeană din Banatul Montan, în condițiile în care până acum nu s-a mai întâlnit o situație de acest gen. Din informațiile noastre, solicitarea a venit, la începutul lunii iulie pe adresa CJ Caraș-Severin, iar secretarul Darian Ciobanu a pasat-o prefectului Nicolae Ciobanu.

Prefectul Ciobanu ne-a mărturisit că lucrurile nu sunt simple cum par la prima vedere, întrucât: „Președintele și vicepreședintele Consiliului județean nu se supun prevederilor Statutului funcționarilor publici și nu sunt asimilați funcției de funcționar public. Președintele Consiliului județean nu are șef direct. Niciunde nu este legiferat acest lucru. Potrivit Legii 188/1999, suspendarea poate fi făcută de către conducătorul instituției care, în cazul nostru, nu există“.

Pentru că lucrurile sunt neclare, prefectul Nicolae Ciobanu a făcut o adresă la Agenția Națională a Funcționarilor Publici pentru a comunica dacă președintele și vicepreședintele pot fi asimilați statutului de funcționari publici, în accepțiunea Legii 188/1999.

Secretarul județului Caraș-Severin, Darian Ciobanu, ne-a confirmat existența unor ambiguități în privința solicitării Parechetului. Ciobanu spune că avem de-a face cu un vid legislativ. „Consiliul județean nu-l poate suspenda pe președintele său, deoarece acesta a fost ales uninominal. Atributul exclusiv și exhaustiv al suspendării aparține Instituției Prefectului de Caraș-Severin, însă acesta nu poate lua o decizie, întrucât președintele CJ nu este similat funcției de funcționar public. Nu avem o practică asemănătoare la alte județe unde, în toate situațiile exită măsura arestului preventiv ori cea la domiciliu. Or, în cele două cazuri de la noi, există măsura controlului judiciar“, ne-a mărturisit Darian Ciobanu.

Soluția aleasă de secretarul județului e să prezinte consilierilor județeni solicitarea Parchetului, în speranța că aceștia vor putea adopăta o hotărâre, excedând prevederilor legale.

Powered by Jasper Roberts - Blog