Menu

Articol

Transalpina Bănăţeană a fost închisă. Pentru cât timp? Nu se ştie!

Drumul Judeţean 582, care leagă Drumul European 70, cu pornire din comuna Slatina Timiş, de staţiunile de pe Semenic şi Văliug, revine în actualitate.  Ploaia din seara de 13 iunie şi din noaptea ce a urmat a provocat pagube imense, ceea ce a dus la închiderea drumului cunoscut sub numele de Transalpina Bănăţeană.

Cea mai afectată porţiune o reprezintă porţiunea dinspre Slatina Timiş, primii cinci kilometri, acolo unde şoseaua s-a rupt de parcă ar fi fost de plastelină. De pe versanţi au fost duşi pe şosea bucăţi de stâncă, pietre şi buşteni uriaşi, zidurile de sprijin au cedat, ca şi cum nu ar fi fost. Oficial, drumul este închis pentru câteva zile, pentru o analiză corectă a situaţiei, de stabilire a pagubelor, dar şi a măsurilor ce urmează a fi luate pentru refacerea căii de rulare. Neoficial, Transalpina Bănăţeană are toate şansele să stea închisă toată vara, din cauza fondurilor care vin greu, dar şi a cheltuielilor şi volumului de muncă mari, după cum susţin specialiştii.

Reamintim că DJ 582 a fost reabilitat de Consiliul Judeţean cu finanțare europeană de 121.137.662,01 lei, prin Programul Operaţional Regional. Are o lungime de 36 kilometri, 240 de podeţe noi, este prevăzut cu parapet metalic greu şi foarte greu pe o distanţă de 32 de kilometri. În faţa stihiilor, aceştia s-au rupt precum beţele de chibrituri. Proiectul a fost finalizat în septembrie 2014, însă recepţia finală a fost făcută în luna octombrie 2016.

La vremea respectivă, consilierul judeţean Ion Spânu, în prezent deputat PSD, spunea, nemulţumit, despre acest drum:  „Acum, dacă mergem pe acel drum, parapeţii sunt tot dărâmaţi, semnalizarea este la pământ, cred că un sfert din indicatoare sunt la pământ. Nu ştiu, vântul sau răuvoitorii le-au pus la pământ. Nu s-a decolmatat, mergem şi o să observăm că drumul este în degradare continuă, nu s-a făcut absoult nimic pe el!”

Observaţiile lui Spânu se legau indirect de transportul greu cu buştenii tăiaţi în zonă care a afectat starea drumului. Deși autorităţile au instalat un cântar special pentru tonajul mașinilor cu bușteni, fenomenul nu a putut fi oprit, iar autocamioanele încărcate mult peste limita normală au continuat să circule nestingherite. Toate acestea au, cu siguranţă, o legătură cu ce s-a întâmplat în data de 13 iunie.

Powered by Jasper Roberts - Blog