Menu

Articol

Carne vie şi sânge! Scene şocante în salonul medicului Romeo Dumitrescu

Chirurgul Romeo Dumitrescu a oficiat şi ieri serata culturală în aceeaşi atmosferă ezoterică de templu pentru iniţiaţi. Pentru că Romeo Dumitrescu îşi organizează „serile culturale de luni”, în Salonul Artelor şi Ştiinţelor de la domiciliul său din Reşiţa, ca pe nişte liturghii, în care este mereu invocată prezenţa lui Dumnezeu şi a Maicii Domnului. Toate seratele încep şi se încheie cu binecuvântarea unui preot, iar deschiderea se face prin rostirea în cor a rugăciunii „Tatăl Nostru”.

Serata de ieri a început în nota obişnuită, cu invitaţi de marcă, dar şi cu tinere speranţe, cu muzică, poezie, cu referate literare şi ştiinţifice. Însă, amfitrionul, Romeo Dumitrescu, a avertizat participanţii că partea a doua a „reprezentaţiei”, pe care a intitulat-o „Obstacole”, va fi deosebită.

În deschidere, muzică, ştiinţă şi poezie

Spectacolul a început cu reprezentaţia tânărului violonist Răzvan Andrei Secrieru, din clasa a IV-a, din cadrul Liceului de Arte „Sabin Păuţa”, elevul profesorului George Gassenheimer, despre care tânăr profesorul a spus că este începător, dar, talentat, fiind o speranţă care a şi confirmat la câteva concerte şi concursuri. Apoi, scriitorul Titus Crişciu a prezentat un scurt istoric al teatrului reşiţean, aducând în memorie mari actori şi regizori care au avoluat la Reşiţa în a doua jumătate a secolului trecut. Crişciu a făcut şi un laudatio teatrului din Reşiţa, îndemnându-i pe ascultători să meargă la reprezentaţiile Teatrului de Vest, pentru că merită. Titus Crişciu a recitat şi un poem inedit al lui Adrian Păunescu, intitulat „Cheia”, un fel de glumă poetică, cu transparente şi voioase aluzii sexuale. Una din surprizele serii a fost tânăra Pataki Rozalia, harpistă la Filarmonica din Craiova, originară din Bocşa, care a interpretat la harpă celtică celebre compoziţii de Shostakovici şi Rameau, stârnind vii aplauze. A evoluat în faţa asistenţei şi Dan Liuţ, cunoscut pentru preocupările sale folclorice şi, mai ales, pentru originalele interpretări ale unor poezii în grai bănăţean. Dan Liuţ a recitat poezii în grai ale celebrului bocşean Tata Oancea.  La capitolul „ştiinţe”, omul de faceri reşiţean Ioan Birta, care, în ultima vreme este preocupat de cercetarea unor documente istorice, a prezentat manuscrise medievale bisericeşti, precum şi străvechi pergamente (secolul XV), pe care erau înscrise melodii cu o altfel de notaţie decât cea actuală.

Romeo Dumitrescu taie în carne vie!

A urmat partea „deosebită” promisă de amfitrion, cu „Obstacolele” sale, să le zicem, sângeroase, însă, obstacole depăşite. A fost vorba despre prezentarea pe un ecran a câtorva operaţii chirurgicale foarte grele, unele realizate în condiţii extreme. Amintim doar despre operaţia unui tânăr înjunghiat în inimă, adus la spital la ora două din noapte, în stare de şoc şi fără puls, căruia, în condiţii de urgenţă, chirurgul i-a despicat toracele şi i-a cusut inima, salvându-i astfel viaţa. Au mai fost şi alte secvenţe cu operaţii grele şi „sângeroase”, greu de privit de către un public neavizat, însă, Romeo Dumitrescu a explicat că nu e rău ca oamenii să ştie că pe lângă muzică şi spirit, mai există şi obstacole de carne şi sânge. Ideea de a prezenta astfel de intervnţii chirurgicale, alternativ cu intervenţii muzicale, i-a fost dată de către poetul şi senatorul Adrian Păunescu. Aceasta pentru că, în urmă cu 15 ani, medicul Romeo Dumitrescu a fost invitat la Realitatea TV, la emisiunea „Luptăm pentru România”, emisiune realizată de Adrian Păunescu, şi acolo, în ciuda opoziţiei redactorilor TV, au fost difuzate imagini, în paralel, cu Romeo Dumitrescu operând şi cântând la vioară. Romeo Dumitrescu a prezentat şi secvenţa din acea emisiune, în care Adrian Păunescu a exclamat: „Extraordinar! Vedem aceleaşi mâini cum operează şi interpretează la vioară!” Invitaţii la serata culturală şi ştiinţifică au încasat în mod diferit oferta, mulţi nu au reuşit să privească spectacolul de carne şi sânge, însă, toţi au fost de acord că a fost o lecţie memorabilă. La final, medicul oftalmolog Felicia Qvint, a ţinut un scurt discurs emoţionant, în care i-a elogiat pe chirurgi, în general, şi pe Romeo Dumitrescu, în special.

Finalul a aparţinut generalului Adrian Marinescu, care a prezentat o colecţie de glume, snoave şi pilde amuzante, cele mai multe cu referire la medici şi medicină, descreţind frunţile, fiind răsplătit cu hohote de râs şi aplauze.

Desigur, partea muzicală consistentă a aparţinut violonistului Romeo Dumitrescu, acesta interpretând compoziţii de Paganini, Pachelbel şi alţii, acompaniat de Eduard Ailenei, la contrabas, Marius Dobre-Iana şi Cristian Roşoagă, la clape.   

Powered by Jasper Roberts - Blog